کد خبر : 26188

شرط ادامه ثبات بازار و کاهش قیمت خودرو

شرط ادامه ثبات بازار و کاهش قیمت خودرو

این روزها یکی از مهمترین عوامل افزایش جهشی قیمت خودرو برطرف شده است. پول های سرگردان در دست مردم که به دنبال مکانی برای سرمایه گذاری بودند از اواسط سال 97 رفته رفته مسیر خود را به سمت بازار خودرو باز کردند و موجب افزایش قیمت خودرو شدند. حالا این جریان نقدینگی قطع شده و بازار با فضای هیجانی رو به رو نیست.

به گزارش خودروتک، در کنار قطع جریان نقدینگی سرگردان از بازار خودرو کاهش و ثبات قیمت ارز نیز عامل دیگری است که بازار خودرو را به آرامش رسانده است. ثبات قیمت ارز هم به وسیله اثر در قیمت تمام شده قطعات خودرو و هم به سبب اثر روانی مثبت روی بازار، توانسته شرایط کاهش قیمت خودرو را فراهم کند.

روند قیمت خودرو در دو سه ماه اخیر به گونه ای بوده که اکنون انتظار کاهش بیشتر قیمت خودرو نیز وجود دارد. هر چند برای تحقق آن باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود.

در این خصوص سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفته است: در برهه ای از زمان قیمت خودرو بسیار افزایش یافت در صورتی که اکنون قابلیت کاهش قیمت آن نیز وجود دارد و امیدواریم در روزهای آینده قیمت خودرو کاهش پیدا کند و بازار آرام شود.

باستانی درخصوص دلایل گرانی خودرو گفت: نبود برنامه‌ریزی برای هدایت سرمایه‌های سرگردان مردم را می توان یکی از دلایل اصلی گرانی خودرو دانست و اگر بتوانیم برنامه مناسبی در این باره داشته باشیم قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد؛ دولت باید برای هدایت و کنترل سرمایه‌های بانکی و بورسی برنامه‌ریزی می‌کرد.

ارائه مسیرهای جذاب و سودآور برای نقدینگی در دست مردم همچون بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار یکی از ملاحظاتی است که می تواند جریان نقدینگی مضر را از بازار خودرو و دیگر بازارها مانند ارز و طلا دور نگاه دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها