کد خبر : 26142

تکمیل خودروهای ناقص یا تولید خودروهای جدید؟

تکمیل خودروهای ناقص یا تولید خودروهای جدید؟

اگر به گذشته برگردیم، متوجه خواهیم شد روند شکل‌گیری خودروهای ناقص، پس از اعمال تحریم آمریکایی‌ها علیه صنعت خودرو آغاز و ماه‌ها ادامه داشت. هرچند از بهمن سال گذشته اعلام شد تیراژ خودروسازان افزایش یافته، با این حال صعود تولید به نوعی واقعی نبود، زیرا بخش قابل توجهی از خودروهای موردنظر به‌صورت ناقص روانه پارکینگ می‌شدند و امکان تجاری‌سازی نداشتند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، دلیل این موضوع نیز فشار وزارت صنعت،معدن و تجارت به خودروسازان بابت افزایش تیراژ (به هر شکل ممکن) بود. وزارت صنعت در آن مقطع می‌خواست تیراژ خودرو بالا برود و فرقی نمی‌کرد تولید ناقص باشد یا کامل. نتیجه چنین سیاستی این شد که چیزی حدود 200 هزار خودرو ناقص در پارکینگ خودروسازان دپو و حواشی زیادی در پی این ماجرا رخ داد.

کارشناسان معتقدند اگر این سیاست زودتر به اجرا در می‌آمد، شاید قیمت خودروهای داخلی تا این حد رشد نمی‌کرد.

هرچه هست، فعلا سیاست وزارت صنعت، تکمیل خودروهای ناقص است و خودروسازان نیز هر روز اخباری مبنی بر عرضه این محصولات منتشر می‌کنند و در این شرایط فعلا با ثبات قیمت در بازار روبه‌رو هستیم.

این امکان وجود دارد که با عرضه هرچه بیشتر خودروهای تکمیلی به بازار، نه تنها ثبات قیمت حفظ شود، بلکه منحنی قیمت خودروها رو به نزول نیز برود.

البته طبعا اگر چندی دیگر دوباره روند تولید به هم خورده و عرضه کاهش پیدا کند، باز هم شاهد التهاب در بازار خودرو خواهیم بود، بنابراین شرط آرامش بازار تداوم عرضه مناسب به بازار است که باید منتظر ماند و دید ادامه دار خواهد بود؟

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها