کد خبر : 25910

با سه خودروی پرفروش بازار بیشتر آشنا شوید

با سه خودروی پرفروش بازار بیشتر آشنا شوید

پژو پارس، تیبا 2 و پیکان وانت سه خودروی پرفروش و پرطرفدار بازار هستند که در این مطلب بیشتر با آنها آشنا می‌شویم.

اگر پراید را کنار بگذاریم، چندین خودروی دیگر چون پژو پارس، پژو 206، پژو 405، تیبا 1، تیبا 2، ال 90، ساندرو و پیکان وانت جزو خودروهای پرفروش و پرطرفدارا بازار هستند که فارغ از شرایط بازار، همواره تقاضا برای آنها بالاست.

اما در این بین قصد داریم بیشتر با سه خودروی پژو پارس، تیبا 2 و پیکان وانت آشنا شویم و ببینیم چرا این سه مدل جزو مدل‌های پرفروش و پرطرفدارا بازار هستند.

پژو پارس

پژو پارس یکی از خودروهای خانوادگی بازار ایران است که با توجه به استقبال خوب نسبت به آن، همچنان توسط ایران خودرو تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. این سدان فرانسوی بعد از موفقیت پژو 405 بر پایه پلتفرم آن ساخته شد و به واسطه طراحی جدیدتر و امکانات بهتر، فروش خوبی را نیز تجربه کرد.

20 سال است که پژو پارس در کشور ما تولید و عرضه می‌شود و پیشتر نام آن سفیر و پژو پرشیا بود. اما در نهایت به پژو پارس تغییر نام پیدا کرد و سال‌هاست با همین اسم به فروش می‌رسد. از آنجایی که ایرانی‌ها همواره به خودروهای خانوادگی علاقه داشته‌اند، پژو پارس نیز خیلی زود با استقبال خوب روبه‌رو شد. از سوی دیگر امکانات این مدل در کنار قابلیت اسپرت کردن آن باعث شد تا جوانان نیز به سمت این خودرو بیایند.

با سه خودروی پرفروش بازار بیشتر آشنا شوید

تا امروز نسخه‌های مختلفی از پژو پارس توسط ایران خودرو تولید شده است که البته این مدل‌های تفاوت چندانی با هم ندارند و بیشتر فرق آنها به تغییرات پیشرانه و چند مورد از امکانات ظاهری و رفاهی خودرو از جمهل تغییر داشبورد، تغییر صفحه کیلومتر، تریم چوبی، رینگ‌های آلومینیومی، کروز کنترل، تهویه اتومات، ایربگ سرنشین، روکش چرمی فرمان، آینه بغل تاشوی برقی، قفل میکروسوئیچی و... محدود می‌شود.

مدل‌های مختلف پژو پارس دنده‌ای و اتوماتیک از پیشرانه‌های TU5، XUM، XU7/L4 و XU7/L3 بهره می‌برند. قوی‌ترین مدل تولید شده از این خودرو مدلی است که سال 82 با پیشرانه ارتقایافته و تقویت‌شده زانتیا وارد بازار شد. اما موتور TU5 پرکاربردترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پیشرانه برای پژو پارس بوده است.

تیبا 2

تیبا 2 هاچ‌بک جدید سایپا است که خیلی زود توانست نظر خانواده‌ها و جوانان ایرانی و به ویژه خانم‌ها را جلب کند. تیبا 1 سدانی جمع‌وجوری بود که توسط سایپا بر پایه پلتفرم ریو تولید شد و قرار بود جایگزین پراید شود، اما هیچ‌گاه این اتفاق نیفتاد.

ولی این مسئله مانع فروش بالای تیبا نشده است. علت این موضوع را باید در قیمت بالای پراید ئ مشکلات آن جستجو کنیم که باعث شد خریداران به خودروی جدید واکنش مثبت نشان دهند. به دلیل همین استقبال، سایپا تصمیم گرفت تیبا 2 را به عنوان نسخه هاچ‌بک تیبا نیز روانه بازار کند.

با سه خودروی پرفروش بازار بیشتر آشنا شوید

یکی از دلایلی که باعث استقبال و فروش خوب تیبا 2 شد این است که بعد از پراید 111 برای سوارشدن بر یک خودروی هاچ‌بک باید سراغ پژو 206 می‌رفتید که اختلاف قیمت زیادی دارند. به همین دلیل یک مدل ارزان‌تر در این بین با توجه خوب خریداران روبه‌رو شد.

تیبا 2 به عنوان یک خودروی جمع‌وجور شهری به یک پیشرانه 1500 سی‌سی، چهار سیلند خطی، 8 سوپاپ، گیربکس دستی 5 سرعته، سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، حداکثر توان 87 اسب بخار، حداکثر گشتاور 128 نیوتن‌متر و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت مجهز شده است.

پیکان وانت

خودروهای باربری شهری و کوچک چون انواع وانت، همواره مورد توجه قشر خاصی از مردم بوده‌اند که با استفاده از این خودروها درآمدزایی دارند. شاید وانت‌های جدیدی چون پراید 151، آریسان، وانت ال 90، کاپرا، شوکا و... وارد بازار شده باشند، اما همچنان پیکان وانت و نیسان آبی طرفداران زیادی دارند.

پیکان وانت و نیسان آبی ویژگی‌هایی دارند که حتی با وجود نواقصی چون رانندگی خشک و نداشتن کولر، همچنان فروش خوبی دارند. پیکان وانت از سال‌های قبل جزو پرفروش‌ترین خودروهای باری بوده است. علت اصلی این موضوع را باید در قیمت این خودرو جستجو کنیم. با اینکه الان با توجه به جو بازار حتی قیمت پیکان وانت نیز افزایش چشمگیری داشته است، اما همچنان نسبت به مدل‌های دیگر ارزان‌تر بوده و گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای برای کارکردن به شمار می‌رود.

با سه خودروی پرفروش بازار بیشتر آشنا شوید

از سوی دیگر خیلی‌های معتقدند موتور 1600 سی‌سی پیکان وانت خیلی بهتر از پراید وانت است و از سوی دیگر مدل‌هایی چون آریسان یا ال 90 وانت نه‌تنها قیمت بالایی دارند، بلکه برای باربری مناسب نیستند. در دسترس بودن لوازم و هزینه تعمیر و نگهداری کمتر نسبت به دیگر وانت‌ها باعث شده تا پیکان وانت همچنان روی بورس باشد.

منبع: http://www.topica.ir/three-best-selling-cars/

خرید خودرو: https://www.sheypoor.com/تهران/وسایل-نقلیه/خودرو

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها