کد خبر : 25688

انتقاد دوباره پلیس از خودروهای بی کیفیت

انتقاد دوباره پلیس از خودروهای بی کیفیت

رئیس پلیس راه ناجا با اشاره به توقف تولید یکی از خودروهای داخل در سال آینده، گفت: انواع آزمایش ها بر غیر ایمن بودن این وسیله نقلیه صحه گذاشته و قطعاً من به عنوان یک مسئول نه تنها موافق عدم تولید این خودرو هستم، بلکه اصرار نیز داشتم تا در آینده شاهد تردد آن نیز نباشیم.

 به گزارش خودروتک ، سردار سیدتیمور حسینی، با اشاره به توقف تولید یکی از خودروهای داخل در سال آینده، عنوان کرد: شرایط خاصی حاکم است، از طرفی ملزم به حمایت از تولید داخلی بوده و از طرفی باید حمایت مان را از ایمنی نیز حذف نکنیم.

رئیس پلیس راه ناجا با بیان این که رویکرد پلیس ارتقاء ایمنی و امنیت است، گفت: توصیه ما این است که کیفیت تولید خودروهای ساخت داخل باید افزایش یابد، پلیس تنها تصمیم گیرنده و تصمیم ساز نیست و به عنوان مدعی العموم در حوزه امنیت ترافیکی می تواند مواردی را تذکر دهد.

سردار حسینی با بیان این که یکی از مکان هایی که در اختیار پلیس است، محل شماره گذاری خودروها است، تصریح کرد: باید این محل به عنوان یک گلوگاه تلقی شده تا خودروهای ناایمن نتوانند از این دروازه عبور کنند.

رئیس پلیس راه ناجا با بیان این که انواع آزمایش ها بر غیر ایمن بودن این وسیله نقلیه صحه گذاشته اند، گفت: قطعا من به عنوان یک مسئول نه تنها موافق عدم تولید این خودرو بلکه اصرار نیز داشته تا این که در آینده شاهد تردد آن نباشیم.

سردار حسینی، جداسازی مسیرهای رفت و برگشت در جاده ها را در کاهش سوانح رانندگی مهم ارزیابی کرد و افزود: البته این امر دارای ایراداتی چون واژگونی، خروج از جاده و تصادف با ابنیه راه ها است بنابراین نمی توان یک نسخه کلی برای جداسازی راه ها تبیین کرد.

وی عدم توجه به جلو حین رانندگی را دلیل عمده بسیاری از تصادفات برشمرد و اظهار کرد: در 4 ماهه نخست امسال، بیش از 43 درصد حوادث رانندگی مربوط به واژگونی خودروها، به دلیل عدم توجه به جلو بوده است.

وی تاکید کرد: یکی از آیتم هایی که می تواند عدم توجه به جلو را ایجاد کند، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است که متاسفانه نقش پر رنگی در ایجاد و وقوع تصادفات دارد.

سردار حسینی، در ادامه نقش رانندگان حمل و نقل عمومی و رانندگان خودروهای شخصی را در پیشگیری از تصادفات مهم ارزیابی کرد.

رئیس پلیس راه ناجا به کاهش جزئی تصادفات طی سال جاری در کشور اشاره کرد و گفت: این کاهش جزئی با انتظارات ما فاصله داشته و ان شاءالله بتوانیم در ماه های باقی مانده از سال، این وضعیت را بهبود ببخشیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها