کد خبر : 24840

استفاده از کارت سوخت به معنی سهمیه بندی نیست

استفاده از کارت سوخت به معنی سهمیه بندی نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه از آخرین زمانی که مردم از کارت سوخت استفاده کردند حدود ۴ سال می‌گذرد، گفت: بسیاری از افراد نحوه استفاده و تهیه این کارت را نمی‌دانند لذا باید در روزهای نخست اجرای طرح احیای کارت سوخت به مردم فرصت داده شود.

 به گزارش خودروتک ، اسدالله قره‌خانی با اشاره به اجرای طرح احیاء کارت سوخت از 20 مردادماه، گفت: مردم هنوز کارت سوخت را باور نکرده‌اند چراکه آنطور که باید اطلاع‌رسانی نشده لذا تا زمانی که صاحبان خودورها از 20 مردادماه برای تهیه بنزین و گازوئیل به جایگاه‌های سوخت نروند و برای سوخت‌گیری از آن‌ها کارت درخواست نشود، به باور حتمی شدن کارت سوخت نمی‌رسند.

از آخرین زمانی که مردم از کارت سوخت استفاده کردند حدود 4 سال می‌گذرد

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی افزود: از آخرین زمانی که مردم از کارت سوخت استفاده کردند حدود 4 سال می‌گذرد و بسیاری از افراد نحوه استفاده و تهیه آن را نمی‌دانند لذا باید در روزهای نخست اجرای طرح احیای کارت سوخت به مردم فرصت داده شود.

قاچاق سوخت بیشتر شامل گازوئیل می‌شود نه بنزین

وی با بیان اینکه قاچاق سوخت بیشتر شامل گازوئیل می‌شود نه بنزین، مطرح کرد: این سوخت یا از پالایشگاه‎‌ها یا در بین مسیر انتقال به انبارهای نفت یا در جایگاه‌های سوخت یا از طریق سوخت‌گیری خودروها قاچاق می‌شود.

قره‌خانی اضافه کرد: اگرچه قاچاق سوخت از مجراهای متعددی صورت می‌گیرد اما سوخت‌گیری با خودرو یکی از مجراهای اصلی این مهم است، البته درصورت اعمال کارت سوخت می‌توان جلوی قاچاق از این طریق را گرفت ضمن آنکه برخی از جایگاه‌داران دیگر نمی‌توانند بخشی از سوخت خود را تانکر کرده و بدون مجوز بفروشند.

کارت سوخت صرفا مدیریت بهتر سوخت را به دنبال دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کارت سوخت به معنای سهمیه‌بندی و یا گران شدن بنزین نیست و صرفا مدیریت بهتر سوخت را به دنبال دارد، ادامه داد: کارت سوخت رصد، مدیریت و پایش قاچاق سوخت در حوزه‌ها و مجراهای دیگر را نیز کشف می‌کند و حتی می‌تواند مانع از مخلوط کردن آب با سوخت توسط سودجویان شود./


منبع: خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها