کد خبر : 2420

مکزیکی ها عاشق دنا و سورن!

مکزیکی ها عاشق دنا و سورن!

نمایندگان اعزامی یکی از بزرگ ترین هلدینگ های کشور مکزیک با هدف عقد قرارداد برای صادرات محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در دو بخش تجاری-سواری و سرمایه گذاری در راستای ایجاد خط تولید از خطوط تولید این گروه صنعتی بازدید کردند. ایران خودرو

به گزارش خودروتک، فنایی مدیرعامل دپارتمان تجاری ایران و مکزیک در این بازدید گفت: انتقال تکنولوژی تولید خودرو های پایه گازسوز زمینه توسعه روابط میان دو کشو را فراهم می کند.

وی، محصولات دنا و سورن را از جمله خودرو های مورد علاقه مردم مکزیک عنوان کرد و افزود: ‌دانش تولید موتور های پایه گاز سوز در کشور مکزیک وجود ندارد و با توجه به اینکه ایران در جایگاه بالایی در این زمینه در دنیا قرار دارد، قصد داریم تکنولوژی تولید این محصولات را به مکزیک منتقل کنیم.

گروه صنعتى ایران خودرو پس از عرضه موفق خودروهاى ملى سمند، سورن و رانا، اقدام به تولیـد خـودرویى لوکس با نام «دنا» نموده است. «دنا»، نشانگر خلاقیـت، توانـایى و خودبـاورى متخصصـان ایـران خـودرو در طراحى خودرویى به روز و مدرن براى پاسخ به انتظارات نو و سلایق متنوع ایرانیان است.

سمند سورن یکی از محصولات ایران خودرو است که در سال 1385 تولید آن آغاز شد.  اولین تیپ از سمند سورن شامل موتور XU7JPL3  با حجم 1761 سی سی  و با قدرت 100 اسب بخار است  و بعد ها موتور EF7 با حجم 1650 سی سی و با قدرت 113 اسب بخار روی آن نصب شد، این نسخه با نام سورن ELX تولید می شود.

فنایی کاهش آلایندگی ها را از نتایج استفاده از خودرو های گازسوز دانست و اظهار داشت:‌ همکاری ایران خودرو برای انتقال تکنولوژی تولید موتورهای پایه گازسوز، زمینه پیوستن مکزیک به گروه جی 20 را فراهم خواهد کرد.

در ادامه این بازدید سابینا نوبری مدیر صادرات اروپا، آسیا آمریکا و CIS ایران خودرو با اشاره به منابع غنی گاز در کشور مکزیک افزود: پایه گازسوز بودن موتور محصولات تولیدی ایران خودرو مزیت رقابتی مهمی در بازار مکزیک به شمار می رود.

وی تصریح کرد‌: به منظور ساماندهی ناوگان تاکسی رانی کشور مکزیک، تعدای از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به زودی به بازار این کشور صادر خواهد شد و این امر به رونق صادرات به آمریکای شمالی شتاب خواهد بخشید.

نوبری با اشاره به اهداف بازدید هیات مکزیکی از ایران خودرو، خاطر نشان کرد: صادرات محصولات ایران خودرو به صورت کامل و راه اندازی خط تولید محصولات این شرکت در مکزیک از اهداف این بازدید بود که نتیجه آن این است که ایران خودرو سرمایه گذاری در ایجاد سایت تولید در مکزیک از طریق ارائه مشاوره و خدمات مهندسی انجام خواهد داد.

جالب است بدانید که فولکس واگن یکی از خودروسازان بزرگ فعال در بازار مکزیک محسوب می شود و دانش این شرکت در زمینه خودروهای گازسوز آنچنان بالاست که حتی پروژه تولید خودروهای گازسوز مخصوص بازار ایران نیز به جدیت توسط فولکس واگن در حال بررسی بود. حالا مشخص نیست که با توجه به قدرت و دانش بالای فولکس واگن، مکزیکی ها به چه ترتیب همکاری با ایران خودرو را در اولویت خود قرار داده اند؟

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها