کد خبر : 24115

هیوندای اکسنت مدل 2020 معرفی شد

هیوندای اکسنت مدل 2020 معرفی شد

سدان کوچک ساخت هیوندای، یعنی اکسنت در حالی با مدل جدید خود به سال 2020 وارد می‌شود که به پیشرانه‌ای جدید و کم‌مصرف‌تر از گذشته مجهز شده است.

به گزارش خودروتک ، پیشرانه هیوندای اکسنت مدل 2020 اگرچه مصرف بنزینی اقتصادی دارد، اما قدرت و گشتاور آن نسبت به نمونه قبلی کاهش داشته است.

پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری GDI فعلی با نمونه‌ای جدید جایگزین شده که حجمی مشابه داشته و از سیستم تزریق سوخت دو مسیره، ماژول مدیریت گرمایی و کوئل با سطح بالای احتراق بهره می‌برد. غیر از این‌ها، پیشرانه به سیستم بازیابی گازهای خروجی از سیستم اگزوز و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها نیز مجهز شده است.

به لطف این تغییرات فنی و همچنین جعبه‌دنده هوشمند جدید که جایگزین جعبه‌دنده شش سرعته خودکار قبلی شده، مصرف سوخت هیوندای اکسنت 2020 در شهر، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب برابر با 7.1، 5.7 و 6.5 لیتر خواهد بود که نسبت به مصرف سوخت مدل قبلی که به ترتیب معادل با 8.4، 6.1 و 7.3 لیتر بوده ، پیشرفت محسوسی داشته است.

هیوندای اکسنت مدل 2020

تا این جای کار از محاسن پیشرانه جدید هیوندای اکسنت گفتیم ولی اکنون نوبت به خبرهای بد رسیده و آن هم چیزی نیست جزء کاهش قدرت پیشرانه جدید هیوندای اکسنت نسبت به نمونه به کار رفته در نسخه قدیمی این خودرو، چراکه پیشرانه قبلی 130 اسب‌بخار قدرت و 161 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌داد درحالی‌که این ارقام در مدل 2020 به ترتیب به 120 اسب‌بخار و 153 نیوتن‌متر کاهش یافته است.

کابین هیوندای اکسنت مدل 2020

هیوندای هنوز درباره تفاوت‌های دیگر میان اکسنت جدید با مدل قبلی اطلاعاتی منتشر نکرده اما فعلاً همین قدر می‌دانیم که هیوندای اکسنت 2020 به صورت استاندارد به جعبه‌دنده شش سرعته دستی مجهز خواهد شد. با توجه به حذف جعبه‌دنده دستی از هیوندای النترا 2020، قرار گرفتن این قطعه روی هیوندای اکسنت می‌تواند جالب توجه باشد.

درباره قیمت هیوندای اکسنت 2020 هنوز سخنی به میان نیامده اما با توجه به این‌که قیمت پایه مدل 2019 از 14,995 دلار آغاز می‌شود، می‌توان انتظار داشت که محدوده قیمت مدل 2020 نیز در همین رده باشد. تجهیزات رفاهی نیز احتمالاً مشابه با نسل قبلی خواهد بود، بدین معنی که در تریم SE هیوندای اکسنت شاهد نصب سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل و پاور ویندوز خواهیم بود. سایر تجهیزات استاندارد شامل سیستم ورود بدون کلید، سیستم صوتی با چهار بلندگو و صفحه نمایش 5 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی می‌شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها