کد خبر : 23789

تاکید وزیر صنعت بر جدی بودن در واگذاری سهام خودروسازان

تاکید وزیر صنعت بر جدی بودن در واگذاری سهام خودروسازان

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: موضوع وثیقه بودن سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" قابل حل شدن است.

به خودروتک، رضا رحمانی درباره صحبت های رییس سازمان خصوصی سازی مبنی بر اینکه سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" قابل واگذاری نیست، گفت: پوری‌حسینی بیان نکرد سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" قابل واگذاری نیست بلکه مطرح کرده این سهام باید از وثیقه خارج شود. از آنجایی که سهام دولت در خودروسازی‌ها فک وثیقه خواهد شد، مشکلی در واگذاری سهام این شرکت‌ها وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وثیقه بودن سهام ایران خودرو و سایپا مانعی برای واگذاری است، توضیح داد: نمی توان آن را مانع دانست در واقع موقت است و ذاتی و ماهوی نبوده و قابل حل شدن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره خبرهایی مبنی بر اینکه قطعه سازان و فولادی‌ها به دنبال خرید سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" هستند، اظهار کرد: منطقی است که این افراد به دنبال خرید خودروسازی ها باشند.

این عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه من برای واگذاری خودروسازی‌ها جدی هستم، ادامه داد: با تحلیل و بررسی بسیار، توانستیم به راهکارهای لازم برای ساماندهی صنعت خودرو دست پیدا کنیم. یکی از این راهکارها واگذاری است به همین دلیل این امر را جدی پیگیری می کنیم.

رحمانی بیان کرد: سهام دولت در خودروسازی‌ها باید به فردی واگذار شود که اهلیت داشته باشد و مشکلات این صنعت را حل کند، در صورتی که مشکلات خودروسازی‌ها ادامه داشته باشد، مقصود حاصل نمی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اموال و املاک غیرتولیدی و شرکت‌های وابسته خودروسازان در حال واگذاری است، تصریح کرد: با کاهش این اموال معضلات واگذاری نیز کاهش پیدا می‌کند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها