کد خبر : 23086

دلیل افزایش قیمت روغن موتور خودرو چیست؟

دلیل افزایش قیمت روغن موتور خودرو چیست؟

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تولیدکنندگان روغن موتور برای افزایش مجدد و چند برابری قیمت این محصول دلایل منطقی ارائه کنند.

 به گزارش خودروتک ، ولی ملکی در خصوص زمزمه هایی مبنی بر گرانی مجدد روغن موتور به خانه ملت گفت: تولیدکنندگان برای گران کردن قیمت باید دلایلی مانند ممنوعیت واردات مواد اولیه، افزایش نرخ ارز، رشد نرخ مواد اولیه، کاهش عرضه به واسطه کم شدن ظرفیت تولید و.. را ارائه دهند در غیر این صورت هرگونه افزایش قیمتی قابل قبول نیست.

وی افزود: در حال حاضر شاهد افزایش چند برابری قیمت ها هستیم و هیچ نهاد و سازمانی نیز به دنبال سامان دادن این شرایط نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: در صورتی که قیمت مواد اولیه تولید روغن موتور در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده یا ارز ترجیحی که برای واردات مواد اولیه آن اختصاص پیدا می کرد، حذف شده باشد، افزایش مجدد قیمت روغن موتور پذیرفتنی است در غیر این صورت تولیدکنندگان نباید با بهانه تراشی به دنبال گران کردن نرخ روغن موتور باشند.

ملکی با اشاره به ثابت بودن نرخ ارز در روزهای اخیر،گفت: در صورتی که تولیدکنندگان علیرغم داخلی بودن مواد اولیه موردنیاز تولید روغن موتور به دنبال افزایش قیمت هستند دستگاه های نظارتی باید به موضوع ورود کرده و از گرانی آن جلوگیری کنند. اگرچه ممکن است با گران شدن قیمت روغن موتور مردم به ناچار به سراغ روغن موتورهای تقلبی روند اما باید بدانند در صورتی که از روغن موتور بی کیفیت استفاده کنند در آینده باید هزینه های هنگفتی برای تعمیر خودرو خود پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه در صورت استفاده از روغن موتورهای تقلبی، خودرو از گارانتی خارج می شود،افزود: افزایش قیمت مجدد روغن موتور زمینه را برای فعالیت سوءاستفاده گران فراهم می کند تا محصول بی کیفیت ارزان قیمت را در بازار توزیع کنند.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها