کد خبر : 22920

لامبورگینی SC18 Alston افسانه ابرخودروها (فیلم)

لامبورگینی SC18 Alston افسانه ابرخودروها (فیلم)

جدیدترین اتومبیل مزین به نشان گاو خشمگین بر پایه مدل اونتادور شکل گرفته و در واقع توسط بخش موتور اسپرت Squadra Corse لامبورگینی توسعه یافته است.

به گزارش خودروتک ، کمپانی ایتالیایی لامبورگینی از یک خودروی جدید در فستیوال سرعت گودوود پرده برداری کرد.

این خودرو SC18 Alston نامگذاری شده و تنها یک دستگاه از آن روی کره خاکی موجود خواهد بود.

lamborghini-sc18 (1)

اگر چه SC18 Alston شباهت های ظاهری زیادی با اونتادور دارد، اما وجود اجزایی مثل شکاف های متعدد، ورودی هوای موجود روی سقف، دیفیوزر و باله بزرگ عقبی نشان می دهند که با مدلی خاص تر و به اصطلاح وحشی تر روبرو هستیم.

 

lamborghini-sc18 (4)

باله بزرگ نصب شده در قسمت انتهایی لامبورگینی SC18 Alston جنسی از فیبر کربن داشته و در سه حالت قابل تنظیم است. این حالت ها بر اساس نیاز به نیروی رو به پایین (Downforce) بیشتر یا مقاومت کمتر در برابر جریان هوا تعریف شده اند.

 

lamborghini-sc18 (3)

در داخل کابین رد پای اونتادور به وضوح مشخص است. استفاده گسترده از فیبر کربن، ترکیب هنرمندانه رنگ مشکی و قرمز و وجود نمایشگر تبلت مانندی که پیشتر در سنتناریو و هوراکان EVO شاهدش بودیم، از بارزترین ویژگی های کابین لامبورگینی SC18 Alston به شمار می روند.

 

lamborghini-sc18 (10)

نیروبخش تک ستاره لامبورگینی همان موتور آشنای 6.5 لیتری V12 است. این موتور در SC18 Alston توانایی تولید 770 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی توسط این موتور قدرتمند از طریق گیربکس هفت سرعته به سمت چرخ ها هدایت می شود.

 

lamborghini-sc18 (6)

متاسفانه درباره آمار و ارقام مربوط به شتاب و حداکثر سرعت اطلاعاتی منتشر نشده، از آنجایی که از این خودرو تنها یک دستگاه موجود است، احتمالا اعداد مربوطه برای همیشه سربسته باقی خواهند ماند.

به گفته لامبورگینی، SC18 Alston در مقایسه با نسخه SVJ اونتادور چسبندگی و پایداری بیشتری داشته و واکنش های آن در برابر فشرده شدن پدال گاز، مثل مدل های مسابقه ای خشن تر و سریع تر است.

آنطور که سنت آگاتایی ها اعلام کرده اند، نام این خودرو به سفارش خریدار از اسم فرزند وی اقتباس شده است. درباره قیمت SC18 Alston نیز اطلاعاتی در دست نیست، اما اصلا نباید انتظار قیمتی نزدیک به نسخه های مختلف تولید انبوه اونتادور را داشت.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها