کد خبر : 22911

دردسر عجیب برای مشتریان خودروهای وارداتی

دردسر عجیب برای مشتریان خودروهای وارداتی

خروج خودروهای دپو شده در گمرک به روزهای آخر خود رسیده و وارد‌کنندگان به سرعت در حال خروج این خودروها از پارکینگ مناطق ویژه اقتصادی و گمرکات کشور هستند.

به گزارش خودروتک، هر چند طی هفته جاری خبری مبنی بر توقف خروج برخی خودروها از گمرکات یا پارکینگ مناطق ویژه اقتصادی، به دلیل ابهاماتی در vin محصولات وارداتی منتشر شد، با این حال گمرک اعلام کرد که مشکلات یادشده به سرعت برطرف و زمینه خروج خودروهای دپوشده فراهم شده است.

با این حال به نظر می‌رسد که خروج خودروها با گذشت یک سال و اندی از پارکینگ‌های یادشده و رساندن آن به دست مشتری گذر از خوان اول باشد و همچنان مشکلات پیش‌بینی‌نشده‌ای سد راه تحویل وارداتی‌های دپوشده باشد. آنچه مشخص است و در الحاقیه قرارداد وارد‌کنندگان با خریداران نیز ذکر شده، مشتریان خود باید نسبت به شماره‌گذاری خودروها اقدام کنند و وارد‌کنندگان در این زمینه مسوولیتی تقبل نکرده‌اند.

اگر چه در شرایط کنونی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی با هزینه سرسام‌آوری صورت می‌گیرد، اما در هر صورت از سوی پلیس راهور قابل پیگیری است و انجام خواهد شد. با این حال آنچه مشتریان را پس از تحویل خودرو به دردسر انداخته تغییر آپشن‌ها و حذف برخی از قطعات خودروهای وارداتی است.

به گفته برخی مشتریان، خودروهای تحویلی آنها فاقد مانیتور یا ضبط و پخش بوده و مشخص است که شرکت وارد‌کننده نسبت به حذف برخی از آپشن‌ها و قطعات اقدام کرده است. این موضوع از یکسو جای شکایت از وارد‌کنندگان را محفوظ نگه می‌دارد و از سوی دیگر نشان از حضور کمرنگ مراجع نظارتی در زمان تحویل خودروها دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها