کد خبر : 22638

طرح ترافیک جدید اجباری بود

طرح ترافیک جدید اجباری بود

مشاور پارلمانی شهردار تهران، با بیان اینکه شهرداری در این شرایط چاره‌ای جز اجرای طرح ترافیک جدید ندارد یادآورشد که سیاست‌گذاری در این طرح در پی مطالعات و کار کارشناسی دقیق و در راستای تحقق مطالبات شهروندان و تامین سلامت آنها صورت گرفته است.

به گزارش خودروتک ، داریوش قنبری  در مورد انتقاد برخی نسبت به اجرای طرح ترافیک جدید که معتقدند به سنگین‍‌تر شدن حجم ترافیک پایتخت منجر شده است، گفت: در شرایط کنونی چاره‌ای جز اجرای طرح ترافیک جدید نیست و هیچ تردیدی هم وجود ندارد که اجرای آن نتیجه موفقی را به همراه خواهد داشت.

مشاور پارلمانی شهردار تهران، ادامه داد: این طرح در پی مطالعات و کار کارشناسی دقیقی که صورت گرفته طراحی شده است، از سوی دیگر سیاست‌گذاری برای اجرای این طرح در جهت تحقق مطالبات شهروندان که از طریق نظرسنجی دوره‌ای مبنی بر رفع آلودگی هوا و ترافیک به دست آمده، صورت گرفته است، کما اینکه ما هر چه ترافیک کمتری داشته باشیم، به طور قطع هوای سالمتری خواهیم داشت.

نحوه صدور معاینه فنی باعث کاهش روزهای آلاینده تهران در سال 97 شده بود

وی تصریح کرد: سال گذشته با توجه به کار کارشناسی مناسبی که در تهران توسط شهرداری انجام شده بود، به ویژه در رابطه با معاینه فنی خودروها شاهد کاهش روزهای آلاینده در تهران بودیم و تجربه بسیار مفیدی را در این زمینه داشتیم.

قنبری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون باید تلاش کنیم تا سطح آلودگی هوا را نسبت به سال گذشته کاهش دهیم، چرا که تامین سلامت شهروندان در دستورکار شهرداری قرار دارد، و این در حالی است که آلودگی هوا در گذشته باعث مرگ و میر تعدادی از افراد گروه‌های حساس شده و سلامت عموم جامعه را به خطر انداخته بود.

هیچ نگرانی در رابطه با نتیجه اجرای طرح ترافیک جدید وجود ندارد

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های ایجاد یک شهر سالم کاهش آلودگی هوا است که در اولویت دستورکار شهرداری قرار گرفته است، بنابراین اجرای این طرح نیز بر این اساس صورت گرفته و هیچ نگرانی نباید در این مورد وجود داشته باشد.

مشاور پارلمانی شهردار تهران، یادآور شد: شهرداری علاوه بر تمیز نگه داشتن محیط شهری و بهبود وضعیت معابر موظف به تامین سلامت شهروندان بوده، به همین دلیل عموم جامعه را به استفاده از دوچرخه برای تردد در سطح شهر تشویق کرده است، چرا که سلامت شهروندان بحث حاشیه‌ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها