کد خبر : 22637

این روزها مشتریان سراغ چه خودروهایی می روند؟

این روزها مشتریان سراغ چه خودروهایی می روند؟

همه نشانه‌ها از ادامه افت تولید صنعت خودرو حکایت دارد. حتی اگر گمرک همراهی کند و قطعات انبار شده در مبادی ورودی کشور را به دست خودروسازان برساند، کاهش سطح روابط مالی و اقتصادی ایران با شرکای خارجی موجب شده تا کمتر برندی از آسیا یا اروپا تمایلی به ادامه کار با خودروسازان ایرانی داشته باشد.

به گزارش خودروتک ، در واقع چنان که از شواهد امر برمی‌آید، چینی‌ها هم به واسطه دشواری نقل و انتقال ارز، قید برنامه‌های متعدد خود را در ایران زده و فعلا در پایین‌ترین سطح ممکن به مونتاژ افتان و خیزان محصولات ادامه می‌دهند.

 

سوال اصلی اکثر خریداران خودرو این روزها در بازار با توجه به شرایط بحرانی این است که چه خودرویی مناسب آنها است؟ بازاری که با خلا بزرگی روبرو شده است، برخی خودروهای ایرانی با مشکل عرضه روبرو شده اند، برخی چینی ها بازار را ترک یا فعالیت خود را محدود کرده اند و همچنین واردات خودرو همچنان ممنوع است و تنها تعداد کمی خودرو از گمرک ترخیص شده  که  قیمتهای آنها سر به فلک میزند.

در این بین به علت مشکلات ناشی از تحریم، بسیاری از خودروسازان تعویق در تحویل خودرو دارند و مشتریان در انتظار و بی اعتماد به تحویل به موقع خودرو خود که همین امر قیمتها را به صورت کاذب در بازار بالا میبرد.

خودروسازان داخلی هم که سبدی نسبتا محدود از محصولات را در دو کلاس سدان و هاچ‌بک در اختیار دارند، برای ادامه تولید در استانداردهای فعلی ایمنی و زیست‌محیطی نیازمند تجدید ساختار هستند و با کاهش یا قطع روابط مالی و صنعتی با شرکای خارجی، به سمت داخلی‌سازی قطعات سوق پیدا کرده‌اند.

خریداران خودرو

از سوی دیگر بسیاری از مشتریان برندهایی که بازار ایران را ترک گفته اند، در بخش خدمات با مشکلات جدی روبرو خواهند شد چرا که تامین و ارسال قطعات یدکی نیز سخت و مشکل است، برخی خودروهای  مونتاژی باقی مانده در بازار نیز با محدودیت عرضه روبرو هستند و قیمت آنها در بازار با رشد روبرو شده است، خریداران خودرو حال به دنبال خودروهایی هستند که در کنار طراحی زیبا، آپشن های مناسب ایمنی و رفاهی دارای ارزش نسبی با توجه به شرایط فعلی بازار باشند و از سوی دیگر  خودروهای شاسی بلند به خوبی در بین خریداران خودرو در بازار ایران جا باز کرده که کره ایی ها و چینی ها این بخش بازار را به خوبی پوشش داده اند و در تقاضای بالا برای نمونه های کره ایی چون هیوندای سانتافه، توسان البته قبل از گرانی ها و در نمونه های چینی به خودروی چری  تیگو 7 می توان اشاره نمود، گرچه این افزایش قیمت سگمنت مشتریان را نیز عوض کرده و در این بازاری که خودرو گران و گرانتر می شود، ارزش در برابر قیمت پرداختی بسیار مهم است و می توان باز هم به برخی چینی های خوش نام که توان تحویل خودرو دارند در بازه خودروهای نیمه لوکس اشاره نمود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها