کد خبر : 22519

کاهش 30 درصدی قیمت خودروهای وارداتی

کاهش 30 درصدی قیمت خودروهای وارداتی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: کاهش ارزش پول ملی باعث شده بسیاری از مهاجرین خارجی که در ایران کار می‌کردند به کشور خود بازگردند اما نیروی کار ایرانی حاضر نیست کاری که نیروی کار خارجی انجام می‌داد را انجام دهد و جایگزین آن شود.

 به گزارش خودروتک ، عزیز اکبریان در گفت‌وگویی رادیویی با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: یک سال است که واردات ماشین‌آلات به کشور ممنوع شده، اگر این ممنوعیت ادامه داشته باشد ناوگان حمل و نقل به خصوص در بخش عمومی و ماشین‌آلات صنعتی و معدنی فرسوده خواهد شد.

اکبریان در خصوص اینکه گفته شده بود قرار است خودرو ارزان شود هم اعلام کرد: بنده هیچ وقت نگفتم خودرو به زودی ارزان می‌شود، قبلاً پرسیدند که پراید کی ارزان می‌شود گفتم افسوس نمی‌دانم.

وی افزود: ارزانی خودرو تابع یک سری معادلات است، یکی از آنها آزادکردن واردات است، من اخلاقاً و وجداناً قول می‌دهم واردات با تعرفه 90 درصد 30 درصد قیمت خودرو را کاهش می‌دهد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: واردات خودروهای کارکرده در شأن ما نیست، اما در بحث‌های مختلف اگر واردات آزاد شود بسیاری از دعواهای ما با بانک مرکزی حل می‌شود، حتی ما گفته‌ایم اجازه دهید ارز با منشأ خارجی صرف واردات خودرو به کشور شود اما نمی‌پذیرند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها