کد خبر : 22144

پراید چقدر ارزبری دارد؟

پراید چقدر ارزبری دارد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در صورتی که خودروسازان در تولید خودرو به خودکفایی رسیده بودند در حال حاضر تولید پراید هزار و ۶۶۰ دلار ارزبری نداشت.

به گزارش خودروتک ، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  درباره صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه تولید پراید هزار و 660 دلار ارزبری دارد، گفت: ناگفته پیدا است که خودروسازان عملکرد ضعیفی دارند و تمام اهداف و صحبت‌های پیشین آنها شعاری بیش نبوده چراکه تاکنون نتوانستند به خودکفایی در تولید خودرو برسند.

ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی برای تولید قطعات

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان از سال 72 فعالیت خود را آغاز کردند اما نتوانستند طی این سال‌ها تولید خودرو را بومی‌سازی کنند، افزود: خودروسازان باید قطعات وارداتی برای تولید پراید – که براساس صحبت‌های خودشان حدود یک هزار و 660 دلار ارزبری دارد- را لیست کرده و اعلام کنند تا قطعه سازان خصوصی در داخل اقدامات لازم برای بومی‌سازی این قطعات را انجام دهند.

ناگفته پیدا است که خودروسازان عملکرد ضعیفی دارند و تمام اهداف و صحبت‌های پیشین آنها شعاری بیش نبوده چراکه تاکنون نتوانستند به خودکفایی در تولید خودرو برسند

وی با بیان اینکه در گذشته از فعالیت صنعتگران داخلی جلوگیری می‌شد، اظهار کرد: اگرچه تمایل خودروسازان واردات قطعه است اما با اعمال تحریم‌ها فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شد.

خودروسازان به دنبال واردات قطعه بودند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خودروسازان در سال‌های گذشته به دنبال واردات قطعه بودند و ارزبری خودروهای داخلی گواه این ادعا است، خاطرنشان کرد: در صورتی که خودروسازان قطعات موردنیاز تولید را از شرکت های داخلی تهیه می‌کردند شرایط کنونی به وجود نمی‌آمد.

10 درصد قطعات وارداتی موردنیاز تولید پراید یک هزار و 660 دلار ارزبری دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه 10 درصد قطعات موردنیاز تولید پراید وارداتی است و واردات این قطعات یک هزار و 660 دلار ارزبری دارد اما خودروسازان برای تامین 90 درصد قطعات باقی مانده -که از داخل تامین می‌شود- حدود 16 میلیون هزینه می‌کنند.

فروش نقدی و اقساطی خودروسازان متوقف شود

منصوری درباره فروش اقساطی ایران خودرو، تصریح کرد: خودروسازان در وهله نخست باید خودروهای پیش فروش شده را تحویل دهند سپس به دنبال فروش نقدی و اقساطی باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه خودروسازان به دنبال جلوگیری از حضور دلالان در بازار به واسطه فروش اقساطی است اما واسطه‌ها به راحتی می‌توانند با قولنامه خرید و فروش خود را را انجام دهند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها