کد خبر : 2208

پیش فروش کنندگان خودرو زیر ذره بین قانون

پیش فروش کنندگان خودرو زیر ذره بین قانون

دادستان تهران گفت: در چند ماه اخیر ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از شرکت‌های پیش فروش خودرو شکایت کرده اند.

عباس جعفری دولت آبادی افزود: هم اکنون در پرونده مربوط به پیش فروش خودرو فقط 17 پرونده داریم که مثلا نگین خودرو با چهل میلیارد تومان ادعا ، 3 هزارو 519 نفر شاکی دارد و پاسارگاد خودرو با دو محکوم زندانی و 635 شاکی و آرمان پرشین پارس با 9 متهم و 930 شاکی و رامک خودرو با 115 شاکی و 6هزار خودرو و شرکت رهنورد با هزار و 267 شاکی و عظیم خودرو با 220 میلیارد تومان ادعا و کیمیا خودرو با 100 نفر شاکی تعدادی از پرونده های در حال بررسی در دادستانی تهران است .

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: چه کسی باید بر شرکت های لیزینگی نظارت کند؟ چرا باید این شرکت ها بی مهابا ماشین پیش فروش کنند و بعد مردم معترض تجمع کنند؟ مگر قوه قضاییه در تحریک مردم برای خرید ماشین نقش داشته است؟ اما هم اکنون باید جوابگوی مردم معترض کف خیابان باشیم. مگر به این راحتی می توان حق مردم را گرفت؟ در خیلی از این شرکت ها اصلا خودرو وجود ندارد.

جعفری دولت آبادی گفت: در این شرایط همه مسئولان باید مراقب باشند و هر شرکتی آگهی پیش فروش خودرو داد باید مسئولان سراغش بروند که مجوز دارد یا ندارد؟ حتی صدا و سیما هم در تبلیغ باید مجوزها را دقیق بررسی کند.

وی گفت: چندی پیش با یکی از متهمان واردات خودرو که دستگیرشده است صحبت کردیم که می گفت، در خانه اش ثبت سفارش می کرده است.

دادستان تهران افزود: یکی دیگر از مصادیق دیگر سکه ثامن است که فردی ابتدا در بناب سایت می زند و کارش را در تبریز، مشهد و شیراز گسترش می دهد و بعد از کشور خارج می شود و پلیس فتا در همین زمینه 9 سایت مشابه سکه ثامن را بررسی کرده است.

جعفری دولت آبادی گفت: اگر دستگاه های دولتی به وظایف ذاتی خود عمل کنند بخش مبارزه با فساد راحت تر جلو می رود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها