کد خبر : 22075

موضع دوپهلو در خصوص تولید تندر و ساندرو با موتور سمند

موضع دوپهلو در خصوص تولید تندر و ساندرو با موتور سمند

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت استفاده از موتور یEF۷ روی خودروهای تندر ۹۰ و ساندرو را تکذیب نکرد.

به گزارش خودروتک، فرشاد مقیمی در این ارتباط گفت: چنین موضوعی را نمی‌توان رد یا قبول کرد و مستلزم بررسی‌های بیشتر است، بدیهی است که اگر بررسی‌ها امکان‌پذیری آن را ثابت کرد موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی همچنین درباره تهیه و تامین قطعات «های تک» (High Tech) خودروها گفت: تولید برخی از این قطعات در کشور آغاز شده و در این زمینه سبدی از کل پروژه‌های ساخت داخل مربوط به خودرو و سایر صنایع تعریف شده است.

این معاون وزیر صمت افزود: با وجود اعمال ظالمانه‌ترین تحریم‌ها علیه کشورمان، چیزی به نام بن‌بست بر سر راه فعالیت‌های اقتصادی وجود ندارد. شاید تحریم‌ها سبب شود تا هزینه‌ها در برخی موارد افزایش یابد که البته اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توانیم اقدام خاصی در این زمینه انجام دهیم، اما افراد و کشورها در جهان آن‌قدر زیادند که می‌توان هر مشکلی را از طریق آنها حل کرد.

مقیمی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌های ساخت داخل کالاها نیز تا زمانی که آخرین قطعه یا کالای این سبد داخلی‌سازی شود ادامه خواهد یافت؛ نمایشگاه‌هایی که با استقبال فعالان اقتصادی و صنعتگران همراه شده و درخصوص تامین مواد اولیه نیز پیگیری‌ها با قوت ادامه دارد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها