کد خبر : 21683

آزادسازی واردات خودرو برای جانبازان 70 درصد

آزادسازی واردات خودرو برای جانبازان 70 درصد

سخنگوی دولت از مصوبه امروز هیئت وزیران برای اجازه واردات خودرو به جانبازان ۷۰ درصد با شرایط سال ۱۳۸۷ خبر داد.

به گزارش خودروتک، هیات دولت واردات سالانه حداکثر ۵۰۰ دستگاه خودرو ویژه جانبازان ۷۰ درصد، مشروط به رعایت آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو و سایر قوانین و مقررات را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد، با هدف کمک به معلولان با اصلاح مصوبه قبلی خود با کاهش زمان مجاز برای فروش از پنج سال به سه سال در مورد خودروهای وارداتی ویژه معلولان موافقت کرد.

همچنین با اصلاح تصویب نامه های قبلی، واردات حداکثر ۵۰۰ دستگاه خودرو در هر سال ویژه جانبازان ۷۰ درصد مشروط به رعایت آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو و سایر قوانین و مقررات به تصویب هیات دولت رسید

علی ربیعی پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبیین دو مصوبه هیئت وزیران گفت: بر اساس یکی از این مصوبات جانبازانی که درجه جانبازی آنان به هفتاد درصد می‌رسد یعنی ممکن است پیش‌تر جانباز ۴۰ یا ۵۰ درصد بودند و اکنون به ۷۰ درصد رسیده است، مشمول شرایط سال ۸۷ برای واردات خودرو خواهند شد.

وی افزود: دولت اجازه داد ۵۰۰ دستگاه خودرو با شرایط سال ۸۷ وارد کنند و این جانبازان از پرداخت هزینه شماره گذاری، عوارض، اجبار به اسقاط خودرو و هزینه گمرکی معاف شوند.

ربیعی همچنین با اشاره به مصوبه دیگر هیئت دولت گفت: معلولان نیز اجازه داشتند خودرو‌هایی وارد کنند که ۵ سال ممنوعیت برای فروش خودرو‌های آنان در نظر گرفته شده بود، اما طبق مصوبه اخیر این مدت به ۳ سال کاهش یافت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها