کد خبر : 21411

چند خودرو هنوز در انبار ایران خودرو وجود دارد؟

چند خودرو هنوز در انبار ایران خودرو وجود دارد؟

در اردیبهشت ماه امسال، ایران‌خودرو تقریبا تنها نیمی از تولیدات خود را به فروش رسانده بود، اما در خرداد ماه این رقم افزایش یافته و ایران‌خودرو توانسته بیش از ۹۸ درصد تولید خود را به فروش برساند که از ابتدای سال جاری بی‌سابقه بوده است. شرکت ایران‌خودرو در پایان خرداد ماه سال جاری ۴۸ هزار و ۹۰۰ خودروی دپوشده در پارکینگ داشته است.

به گزارش خودروتک ، تازه‌ترین گزارش عملکرد ماهانه ایران‌خودرو که بر روی سایت کدال قرار گرفت، حاکی از آمارهای جدیدی از وضعیت این خودروساز کشور در خرداد ماه امسال است.

بر اساس این بررسی تجارت‌نیوز، ایران‌خودرو در دوره یک‌ماهه منتهی به خرداد ماه امسال از محل فروش محصولاتش بیش از هزار میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به ماه قبل افزایش چشم‌گیری داشته است.

میزان تولید ایران‌خودرو در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد ماه سال گذشته با افت همراه بوده است. تولید محصولات ایران‌خودرو در خرداد ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افت 26 درصدی مواجه شده و از تولید 36 هزار دستگاه به خدود 27 هزار دستگاه رسیده است.

به همین ترتیب میزان فروش محصولات ایران‌خودرو نیز در خرداد امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. فروش ایران‌خودرو در خرداد ماه سال گذشته بیش از 42 هزار خودرو بوده در حالی که این مقدار در خرداد ماه امسال به 26 هزار خودرو رسیده است.

 

 

این خودروساز با میانگین 868 دستگاه تولید روزانه در خرداد ماه سال جاری 26 هزار و 909 دستگاه خودرو تولید کرده که بخش اعظم تولیدش مربوط به گروه پژو بوده است.

در اردیبهشت ماه امسال، ایران‌خودرو تقریبا تنها نیمی از تولیدات خود را به فروش رسانده بود، اما در خرداد ماه این رقم افزایش یافته و ایران‌خودرو توانسته تقریبا 100 تولید خود را به فروش برساند. این شرکت خودورساز از تعداد 26 هزار و 900 دستگاه تولیدات خود، معادل 26 هزار  و 600 هزار دستگاه خودرو را به فروش رسانده است و بقیه خودروها به مابقی خودروهای موجود در پارکینگ این شرکت اضافه شده است.

با توجه گزارش‌های ماهانه، شرکت ایران‌خودرو در پایان خرداد ماه سال جاری 48 هزار و 900 خودروی دپوشده در پارکینگ داشته است.

 

 

میزان تولید و فروش محصولات ایران‌خودرو در خرداد ماه امسال نسبت به ماه قبل به ترتیب 0٫1 و 90 درصد افزایش داشته و از سوی دیگر، میزان درآمد حاصل از فروش محصولات با رشد 77 درصدی همراه بوده است.

میزان درآمد حاصل از فروش محصولات ایران‌خودرو با 77 درصد رشد از 663 میلیارد تومان در اردیبهشت ماه امسال به بیش از 1٫1 میلیارد تومان در خرداد ماه رسیده است.

ایران‌خودرو در سه‌ماهه نخست سال جاری حدود 70 هزار دستگاه خودرو تولید کرده و طی همین دوره 51 هزار و 865 دستگاه از محصولاتش را در مجموع معادل 2٫3 هزار میلیارد تومان به فروش رسانده است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها