کد خبر : 21328

آغاز دوباره مشکل کولر تاکسی ها و مسافران

آغاز دوباره مشکل کولر تاکسی ها و مسافران

ضعف فنی و کیفی خودروهای ایرانی که در خطوط تاکسی رانی مورد استفاده قرار می گیرند، در فصل گرما بیشتر نمود می یابد، به شکلی که رانندگان تاکسی در اوج گرمای جان سوز تابستان نیز جرات نمی کنند تا از کولر خودرو خود استفاده نمایند.

به گزارش خودروتک ، طبیعتا مسافران نیز از این شرایط دلخوشی ندارند و خواهان بهره مند شدن از اندک خنکای کولر تاکسی های شهری در گرم ترین ایام سال هستند.

مهدی ابراهیمی، معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تهران در پاسخ به سوال در مورد اینکه رانندگان تاکسی را ملزم به روشن کردن کولر کنید، می گوید: «تاکسیرانان حدود 8 تا 12 ساعت در سطح شهر تهران تردد دارند و قطعاً روشن کردن کولر برای خودشان نیز خوشایند است و محیط کاری‌شان را خنک می‌کند. البته حدود 27 هزار تاکسی در پایتخت در سن فرسودگی قرار دارد و نباید توقع داشته باشیم که امکان روشن کردن کولر در همه این تاکسی‌ها وجود داشته باشد.»

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: «در حال حاضر برخی از خودروهای شخصی که تاکسی نیستند، با روشن کردن کولر و پیمایش مسافتی نه چندان طولانی دچار مشکل شده و یا به اصطلاح خودرویشان جوش می‌آورد. بنابر این می‌توان تصور کرد که وضعیت تاکسی‌ها چگونه خواهد بود. سیستم کولر در خودرو ارتباط فنی با موتور دارد و امکان روشن کردن کولر در همه تاکسی‌ها به دلیل فرسودگی خودرو امکانپذیر نیست.»

روشن کردن کولر

وی بیان داشت:‌ «کاربران تاکسی حداکثر 20 دقیقه در تاکسی هستند، ولی با این وجود روشن کردن کولر حق آنها است. مسافران می‌توانند با مراجعه به سامانه «تاکسیرانی» و یا ارسال پیامک به شماره *137*777 # به رانندگانی که کولر خودرویشان را روشن می‌کنند امتیاز دهند. رانندگانی که بتوانند امتیاز مناسب به دلیل روشن کردن کولر،‌ خوش اخلاقی و ... کسب کنند، می‌توانند از خدمات رفاهی در سازمان تاکسیرانی بهره‌مند شوند همچنین احتمال برتر شدن آنها در جشنواره تاکسیرانی نیز وجود دارد.»

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها