کد خبر : 16740

ترفند دلالان خودرو برای «قیمت سازی» در فضای مجازی

ترفند دلالان خودرو برای «قیمت سازی» در فضای مجازی

در انفعال وزارت صمت و سازمان حمایت مصرف کنندگان، عرصه برای جولان دلالان خودرو حسابی مهیا شده و گویا اکنون تمام توان دلالان بازار ارز به خدمت بازار خودرو درآمده است.

به گزارش خودروتک، این روزها دلال‌ها قیمت خودرو را با ایجاد جو هیجانی دروغین در سایت‌های اینترنتی و کانال‌های تلگرامی بصورت حساب شده و بدون هیچ ضابطه‌ای بالا می‌برند.

ترفند این روزهای دلال‌ها به این صورت است که با درج آگهی‌های دروغین فروش خودرو، قیمت‌های نجومی، دور از ذهن و غیرواقعی برای خودروی آگهی شده اعلام می‌کنند و با درج متونی هیجانی سعی می‌کنند به مخاطبان سایت و کانال القا کنند که بازار خودرو آبستن یک جهش شدید قیمت است و اگر خودروی اگهی شده با قیمت نجومی را نخرند، بعداً احساس پشیمانی خواهند کرد.

یکی از دست اندرکاران بازار خودرو به خبرنگار مهر گفت: در تلگرام گروه‌های مختلفی جهت دستکاری قیمت خودرو وجود دارد که هراز گاهی به صورت متمرکز روی یک خودرو کار می‌کنند. به این صورت که اعضای این تیم ابتدا با انجام یک نظرسنجی، فضای روانی و قیمت قابل پذیرش برای خودروی مذکور را مورد سنجش قرار می‌دهند و سپس آن قیمت را در سایت‌های خرید و فروش کالا، شروع به عادی سازی می‌کنند. برای عادی سازی این نرخ‌ها، گاهی در نقش فروشنده، و گاهی در نقش خریدار ظاهر می‌شوند و اگر قرار بر این بوده که قیمت جدید یک خودرو ۳۰۰ میلیون تومان باشد، اگهی های تقاضای خرید را در محدود ۲۸۰ میلیون تومان تنظیم می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی تعداد چنین آگهی‌هایی در سایت‌های معروف خرید و فروش خودرو زیاد می‌شود، مخاطب و خریدار واقعی از همه جا بی خبر، تصور می‌کند واقعاً خبری در راه است و قیمت‌ها قرار است دچار جهش شود. پس ترغیب می‌شود که با همین قیمت‌های غیرواقعی خرید کند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها