کد خبر : 16636

برای نجات تولید

باید به آزادسازی قیمت خودرو تن داد

باید به آزادسازی قیمت خودرو تن داد

یک مقام مسئول در وزارت صنعت با تأکید براینکه به وزیر القا کرده‌اند که افزایش قیمت خودرو آن هم در این شرایط به نفع جامعه نیست، گفت: آزادسازی قیمت خودرو خطراتی را به دنبال دارد اما باید انجام شود.

به گزارش خودروتک، با اشاره به اینکه مدیریت بازار خودرو امروز به سازمان حمایت برنمی‌گردد، اظهار داشت: در حال حاضر پول عجیبی به بخش خودرو هدایت شده به نحوی که عدم توجه بانک مرکزی به تخصیص ارز به کالاهای سرمایه‌ای و  مصرفی بادوام عاملی شده تا رشد قیمت این کالاها از قیمت ارز پیشی گرفته و هر روز روند صعودی پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز عدم تعادل در عرضه و تقاضای خودرو وجود دارد، افزود: امروز خودروساز تولید می‌کند اما بخشی از این تولیدات به سمت انبارها می‌رود چرا که کسری قطعه دارند. از جهتی قطعه ساز نیز به دلیل عدم دریافت پول از خودروسازان تمایلی به ارائه قطعه جدید به خودروساز ندارد.

105 هزار خودروی ناقص کف کارخانه ایران خودرو و سایپا

این مقام مسئول در وزارت صنعت با اعلام اینکه در حال حاضر 65 هزار دستگاه خودروی ناقص در ایران خودرو و 40 هزار خودروی ناقص در انبار سایپا قرار دارد، تصریح کرد: به اعتقاد من باید مجوزهای فروش فوری و پیش فروش خودرو در اسرع وقت لغو و تمام تمرکز خودروسازان به ایفای تعهدات خود باشد. توجه کنید ایران خودرو و سایپا در سال 97 و اوایل 98 در مجموع 780 هزار تعهدات معوق دارند که باید تمام تمرکز خود را به تحویل آنها انجام دهند.

وی با تأکید براینکه امکان پذیر نیست دولت پول بیشتری برای پرداخت معوقات خودروسازان به قطعه سازان پرداخت کند، تصریح کرد: امروز تقاضای کاذب در بازار بوجود آمده و فقط منفعت این موضوع به جیب دلالان می‌رود البته خودروسازان نیز از این شرایط سود می‌برند.

وی به امضاهای طلایی و بروز اختلاف قیمت کارخانه تا بازار خودرو اشاره کرد و گفت: این امضاءها عاملی شده تا بلاتکلیفی بازار خودرو بیشتر از گذشته شود. باید قیمت خودرو آزاد شود تا این مشکلات برطرف گردد.البته باید توجه کنید که خودروسازان ما تولیدکننده نیستند بلکه خودروسازی هستند.

باید به آزاد سازی خطرناک قیمت خودرو تن داد

وی با اعلام اینکه آزادسازی قیمت خودرو خطراتی را به دنبال دارد اما باید انجام شود، گفت: باید مدیریت لازم برای قیمت گذاری خودرو توسط خودروسازان انجام شود تا ضمن رفع شکاف قیمتی کارخانه تا بازار مصرف کننده نهایی بتواند محصول مورد نیاز خود را خریداری کند.

به وزیرصنعت القا کرده‌اند افزایش قیمت خودرو به صلاح نیست

این مقام مسئول با تأکید براینکه متأسفانه به وزیر القا کرده‌اند که افزایش قیمت خودرو آن هم در این شرایط به نفع جامعه نیست، گفت: امسال به طور حتم به چشم انداز تولید خودرو دست پیدا نخواهیم کرد. امروز قطعه سازان پول خود را می‌خواهند و خودروساز نیز پولی ندارد که به آنها بدهد.

وی با انتقاد از اینکه کمیته خودرو باید تصمیم مناسبی برای صنعت خودرو بگیرد، افزود: ساماندهی بازار خودرو وظیفه یک دستگاه نیست بلکه یک تصمیم همه جانبه را می‌خواهد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها