کد خبر : 16572

یک نماینده مجلس : وضعیت قطعه سازان خودرو بهتر هم شده است

یک نماینده مجلس : وضعیت قطعه سازان خودرو بهتر هم شده است

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تیراژ (شمارگان تولید) خودروهای تولیدی در خودروسازان، بهبود وضعیت کلی صنعت قطعه‌سازی را به دنبال داشته است.

به گزارش خودروتک ، «علی بختیار»  افزود: وضعیت قطعه‌سازان نسبت به پارسال که تولید خودرو به‌شدت کاهش یافته بود، بهتر شده و اکنون این صنایع مشغول تأمین خطوط تولید خودروسازان هستند.

وی، افزایش نرخ ارز و تورم را در کنار رشد شدید هزینه‌های تولید، بزرگترین مشکل کنونی صنعت خودرو و قطعه‌سازی در کشور برشمرد و تأکید کرد: موانعی از این دست موجب تأخیر در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان شده بود که دولت و مجلس در حال پیگیری حل و فصل این مشکل هستند.

به گفته بختیار، مجلس شورای اسلامی با همکاری وزارت صنعت، در حال برنامه‌ریزی برای انسجام و ساماندهی خودروسازی کشور است که با اجرای این برنامه، روند تولید خودرو و قطعات مورد نیاز بسیار بهتر از گذشته خواهد بود.

وی به بازدید خود از خطوط تولید گروه سایپا در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: باتوجه به مدیریت اصولی و تولید محور گروه سایپا و افزایش تیراژ تولید در این شرکت به‌ روزی 2 هزار دستگاه، میزان ثبت سفارش از قطعه‌سازان کشور رو به افزایش است.

این نماینده مجلس ادامه داد: باتوجه به تحریم‌ها و دشواری‌های موجود در زمینه تأمین قطعات پیشرفته خودرویی از خارج از کشور، قطعه‌سازان آمادگی و ظرفیت لازم برای ساخت قطعات پیشرفته خودرویی دارند که در این زمینه گروه سایپا، سازمان صنایع دفاع و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

 پیشتر «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش قطعه سازان اعلام کرد: در آغاز تصدی در وزارت صنعت، ایران خودرو و سایپا در معرض آسیب‌های جدی بودند؛ به طوری که تولید روزانه سایپا 400 دستگاه و ایران خودرو به حدود 800 دستگاه رسیده و خودروهای زیادی کف کارخانه ها مانده بود که نقص قطعه داشت اما در پایان اسفندماه گذشته و با بسته های طراحی شده، مجموع تولید این 2 خودروساز به بیش از چهار هزار دستگاه رسید.

همچنین «مازیار بیگلو» دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، ضمن یادآوری اقدام های صورت گرفته در سال 97 که موجب افزایش شمارگان تولید قطعه و خودرو شد، خاطرنشان کرد: پارسال دولت با تصویب 11هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه سازی شتاب داد.

«رضا رضایی» یک عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان درخصوص اظهار نظر معاون امور صنایع وزارت صنعت که از برنامه ریزی برای تولید بیش از 1.2 میلیون دستگاه خودرو در سال 98 خبر داده بود، گفت: در صورت فراهم شدن شرایط، دستیابی به این مهم شدنی است، زیرا برخی از این خودروها حدود سه دهه است که در ایران تولید می شود و پیچیدگی فناوری و تکنولوژیکی ندراد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها