کد خبر : 16569

بازار خودرو درگیر بیماری «جنون قیمت» + آخرین نرخ ها

بازار خودرو درگیر بیماری «جنون قیمت» + آخرین نرخ ها

افزایش قیمت ها و ایجاد تفاوت قیمت بین بازار و کارخانه در شرایطی رخ می دهد که به نظر می رسد در سال جدید عرضه خودرو از سوی خودروسازان هنوز چندان به راه نیفتاده است.

به گزارش خودروتک ، این روز‌ها آشفته بازار خودرو وارد فاز جدیدی شده به نحوی که خرید و فروش قفل و رشد قیمت‌ها سبب شده خریداران واقعی سرگردان و برخی هم با هدف سوداگری سرمایه خود را به این بازار بیاورند. بنا بر اعلام فروشندگان بازار، در ۲۰ روز گذشته، پراید از ۴۷ به ۵۱ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۶۸.۵ به ۸۲ میلیون تومان، پژو پارس از ۸۶ به ۱۰۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ از ۷۲ به ۹۵ میلیون تومان و سمند از ۷۲ به ۸۵ میلیون تومان رسیده است.

در این بین قیمت ساندرو و اچ ۳۰ کراس رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. به طوری که اچ ۳۰ از ۱۱۴ به ۱۴۵ میلیون تومان و استپ وی از ۱۵۶ به ۲۰۱ میلیون تومان صعود کرده است. این افزایش قیمت‌ها و ایجاد تفاوت قیمت بین بازار و کارخانه در شرایطی رخ می‌دهد که به نظر می‌رسد در سال جدید عرضه خودرو از سوی خودروسازان هنوز چندان به راه نیفتاده است. همچنین مصوبه وزارت صنعت در سال گذشته مبنی بر تعیین قیمت خودرو‌ها بر اساس حاشیه بازار که گفته می‌شد موتور عرضه خودروسازان را روشن کرده و به کاهش تفاوت قیمت بازار و کارخانه منتهی شود، چندان عملی نشده است. به طوری که نجفی منش، دبیر انجمن قطعه سازان در گفت وگو با خبرگزاری شبستان تصریح کرده است که فروش این روز‌های کارخانه‌ها با ملاک قیمت‌های بهمن انجام می‌شود.

وی در این زمینه، با بیان اینکه قیمت‌های کنونی بازار خودرو، حبابی است افزایش ۴۵ درصد هزینه پرسنلی فعالان صنعت خودرو، افزایش قیمت مواد اولیه در اثر افزایش نرخ ارز (که به مرور تاثیرات خود را بر قیمت خودرو نشان می‌دهد)، به همراه رشد فزاینده نقدینگی در کشور را از دیگر عوامل افزایش قیمت خودرو بر شمرده است.


منبع: خراسان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها