کد خبر : 1578

خبر بد برای مالکان پراید برای کار در تاکسی های اینترنتى

خبر بد برای مالکان پراید برای کار در تاکسی های اینترنتى

نوسانات قیمت دلار طی روزهای اخیر منجر به افزایش اجاره‌بهای پراید شده است که به نظر می‌رسد دست‌کمی از هزینه اجاره خانه نداشته باشد.

به گزارش خودروتک، اجاره‌بهای پراید دست‌کمی از اجاره خانه ندارد! برای اینکه متوجه شوید این موضوع فقط یک ادعا نیست، کافی است کمی آگهی‌های دیوار را بالا و پایین کنید تا به عمق موضوع پی ببرید. "اجاره پراید جهت کار در اسنپ و تپسی" عنوان بسیاری از آگهی‌هایی است که در سایت دیوار به چشم می‌خورد. پرایدهایی که با اجاره‌بهایی حدود یک‌ میلیون و ٦٠٠ تا یک‌ میلیون و ٨٠٠‌ هزار تومان کرایه داده می‌شوند و البته برای رانندگان اسنپ و تپسی هیچ جذابیتی ندارند. جالب است که در این میان پرایدهایی که دارای طرح ترافیک هستند، تا ٣‌ میلیون تومان در ماه اجاره داده می‌شوند. رانندگان تاکسی‌های آنلاین می‌گویند که درست است نوسانات دلار ارج و قرب پراید را زیاد کرده است، اما مالکان این خودرو بدانند درآمد راننده‌های آنلاین آنقدرها هم نیست که برای پراید، اجاره‌ای تقریبا به اندازه اجاره خانه تعیین کنند.

pride / پراید

اجاره‌بهای پراید؛ ماهی ٢ میلیون تومان

اگر سروکارتان به دیوار و آگهی‌های آن افتاده باشد، کم نیستند از این دست آگهی‌های اجاره‌ای؛ آگهی‌های اجاره پراید و تیبا برای کار در اسنپ و تپسی که البته این روزها اجاره‌بهایشان را تقریبا دوبرابر کرده‌اند. یکی از مالکان پراید، متن آگهی‌اش را به این صورت تنظیم کرده است:

یک دستگاه پراید ١٣١ مشکی در سلامت کامل فنی دارای معاینه فنی و بیمه مناسب برای کار در اسنپ و تپسی اجاره داده می‌شود. اجاره‌بها روزانه ٦٠‌هزار تومان است و تسویه باید به صورت هفتگی انجام شود.

pride / پراید

البته آگهی‌دهنده پا را فراتر گذاشته و شرط و شروط دیگری برای اجاره خودرویش تعیین کرده است و آن این که فقط رانندگان متاهل و متعهد ساکن تهران تماس بگیرند. البته مالکان نیز با اشاره به افزایش قیمت قطعات خودرو (مانند باتری، لاستیک و ...)، توقع خود را معقول می‌دانند.

اجاره‌بهای پراید دوبرابر شده است

اگر آگهی‌های قدیمی‌تر را از گوگل جستجو کنیم، در می‌یابیم که اجاره‌بهای پراید مدل ٨٧ در آذر ماه ‌سال ٩٦، روزانه ٣٠‌ هزار تومان در ماه بوده است. با این وجود حالا مالکان پراید حاضر نمی‌شوند با رقم کمتری خودرویشان را اجاره دهند. البته در میان آگهی‌های رنگارنگ یکی از مالکان پراید حاضر شده است که تخفیف دهد و خودرویش را با مبلغ ١,٥‌ میلیون تومان در ماه اجاره دهد؛ البته به شرط آن که برایش محرز شود، راننده احتیاج مبرم به کار دارد.

tap30 / تپسی

اجاره پرایدهای قراضه  

مدل پرایدهای اجاره‌ای معمولا بالا نیست و کمتر به آگهی برخورد می‌کنیم که پرایدهای نو و زیر ٤‌ سال عمر را برای کار در آژانس‌های آنلاین عرضه کرده باشند. در این میان پرایدهایی که طرح ترافیک دارند، با قیمتی نزدیک به دو برابر پرایدهای معمولی اجاره داده می‌شوند. البته شرایط اجاره این پرایدها هم کمی سخت‌تر است و شروط‌ بیش‌تری نیز دارند.

به عنوان مثال در متن یکی از این آگهی‌ها آمده است: پراید دارای طرح ترافیک جهت اسنپ یا تپسی اجاره داده می‌شود.

در شروط اجاره توضیح داده شده است که مستاجر پراید باید روزانه ١٠٠‌ هزار تومان اجاره پرداخت کند، که با این حساب اجاره ماهانه پراید طرح‌‌دار حدود ٣‌ میلیون تومان در ماه می‌شود. به جز این، مالکان شرایط دیگری برای اجاره پراید طرح‌دار قائل شده‌اند. ارایه چک و سفته به مبلغ ٤٠‌ میلیون تومان و ودیعه ٦‌ میلیون تومانی از دیگر شرایط اجاره پراید طرح‌دار است.

tap30 / تپسی

تعیین ساعت کار برای مستاجران پراید!

برخی مالکان پراید نیز برای کار مستاجران با خودروهایشان محدودیت زمانی تعیین کرده‌اند. به‌عنوان مثال در یکی از آگهی‌ها ساعت ٧ صبح تا ٧ شب برای کار با خودرو تعیین شده است و خودرو در روزهای تعطیل در اختیار مستاجران قرار نمی‌گیرد؛ در واقع مستاجران خودرو باید در ساعاتی غیر از ساعات تعیین‌شده خودرو را به پارکینگ مورد نظر مالکان تحویل دهند.

هزینه تعمیرات خودرو بر عهده چه کسی است؟

برخی از منتشرکنندگان آگهی پراید اجاره‌ای، انواع خودروهای خارجی و ایرانی موجود را سالم و بی‌نیاز از تعمیر می‌دانند. البته این افراد معمولا برای اطمینان اجاره کننده، قبل از تحویل خودرو را به تعمیرگاه می‌برند تا مشتری اطینان حاصل کند. در صورتی که در طول مدت اجاره مشکلی برای خودرو پیش بیاید، موضوع هزینه بستگی به نوع آن پیدا می‌کند؛ مثلا اگر مربوط به لنت، تعویض روغن و جلو‌بندی خودرو باشد و در طول دوران اجاره این مشکلات پیش بیاید، هزینه با اجاره‌کننده است، زیرا قبل از تحویل خودرو تمام این موارد تعویض شده و سپس خودرو تحویل مشتری داده می‌شود. در این میان، هزینه تعمیرات آنی بر عهده مشتری و هزینه‌هایی مانند لاستیک و بیمه با مالک خودرو خواهد بود. برخی از مالکان خودرو نیز قبل از اجاره دادن، خودرویشان را بیمه می‌کنند، اما اگر در حین اجاره مشکلی برای خودرو به وجود بیاید، مشتری علاوه بر هزینه مازاد بیمه باید خسارت اضافه نیز بپردازد.

tap30 / تپسی

اجاره‌بهای پراید جوک است

رانندگان تاکسی‌های آنلاین اجاره‌بهای خودروهای پراید را مضحک و چیزی شبیه جوک توصیف می‌کنند. معمولا دو دسته افراد برای کار در اسنپ و تپسی داوطلب می‌شوند که از میان می‌توان به بیکاران و شغل دومی‌ها اشاره کرد. اگر متوسط کرایه سفرهای اسنپ را ١٠‌ هزار تومان در نظر بگیریم، در واقع باید برای تامین اجاره روزانه ٦٠‌ هزار تومان چیزی حدود ٦ سرویس در روز انجام شود و این یعنی ٨ تا ١٢ ساعت کار کردن با اسنپ، فقط برای این که اجاره‌بها به دست بیاید و سهم مالکان اسنپ و تپسی پرداخت شود.

پراید

کار کردن با خودروی اجاره‌ای به صرفه نیست

با در نظر گرفتن قیمت بنزین، استهلاک خودرو، سود شرکت و سایر مخارج نمی‌توان درآمد زیادی برای هر راننده‌ای متصور شد. این روز‌ها با نگاهی به تعرفه قیمت تعمیرات خودرو به این مهم پی می‌بریم، که اجاره کردن خودروی دیگران اصلا مقرون به صرفه نیست. به‌عنوان مثال تا چند هفته پیش هزینه تمام‌شده تعویض روغن برای خودروی ال ٩٠ نزدیک به ٧٠‌ هزار تومان می‌شد، اما در حال حاضر بابت این کار ١٧٠‌ هزار تومان از راننده دریافت می‌کنند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها