کد خبر : 1575

تعداد خودروها 8 برابر ظرفیت معابر تهران!

تعداد خودروها 8 برابر ظرفیت معابر تهران!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی(راهور) تهران بزرگ گفت: میزان خودروهای شهر تهران هشت برابر ظرفیت معابر است ضمن اینکه روزانه 20 میلیون سفر در تهران بزرگ انجام می شود.

به گزارش خودروتک، سردار محمدرضا مهماندار روز سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پایتخت اعلام کرد: در تهران بزرگ چهار میلیون خودرو و سه میلیون موتورسیکلت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه 30 درصد سهمیه تردد و خودروهای کشور به تهران اختصاص دارد افزود: این مرکز یکی از نیازهای اصلی تهران بزرگ بود که با هدف رصد دقیق و استفاده بهینه از دوربین های سطح شهر برای مدیریت ترافیک و رفع مشکلات معابر و خیابان ها از جمله آب گرفتگی، یخ زدگی و خرابی احتمالی مورد بهره برداری قرار گرفت.

مهماندار مدیریت ترافیک و تردد مناسبت های خاص از جمله مراسم 22 بهمن، عید فطر، ارتحال امام راحل(ره) و سایر مناسبت ها، رصد آنلاین ترافیک لحظه ای شهر تهران و سامانه مدیریت ناوگان را از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز ذکر کرد.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ این مرکز به سامانه آنلاین هشدار زلزله و سازمان ژئوفیزیک، کنترل کیفیت هوا و هواشناسی و سایر سامانه های مورد نیاز دیگر متصل است و با رسانه های مختلف از جمله صدا و سیما نیز برای اطلاع رسانی به مخاطبان ارتباط دارد.

مهماندار گفت: در این مرکز با فضای 156 متری بزرگترین مرکز کنترل هوشمند ترافیک ایران به شمار می رود و در آن از 108 دستگاه «ال ای دی» صنعتی 55 اینچی استفاده شده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، استاندار تهران، رئیس پلیس تهران بزرگ و رئیس شورای اسلامی شهر تهران از جمله دیگر مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها