کد خبر : 15705

2 فرمان وزیر برای خودروسازان و قطعه سازان

2 فرمان وزیر برای خودروسازان و قطعه سازان

اولین اتفاق خودرویی مهم امسال، برگزاری همایش بزرگ قطعه‌سازان بود که طی آن، وزیر صنعت، معدن و تجارت دو فرمان اقتصادی برای خودروسازان و قطعه‌سازها صادر کرد.

به گزارش خودروتک، در این همایش، ابتدا قطعه‌سازان پشت تریبون رفتند و باز هم از شرایط سخت تولید، بی‌پولی و بیکاری کارگران گفتند. محور اصلی اظهارات قطعه‌سازان، تسهیلات مالی بود، چه آنکه تاکید داشتند چرخ تولید تنها با ارسال نقدینگی از سوی دولت امکان چرخیدن خواهد داشت.

تاکید قطعه‌سازان در همایش هفته پیش این بود که دولت تسهیلات ارزی را با شرایطی قابل‌تحمل (از جنبه بازپرداخت) ارائه کند تا حداقل برای چند ماه، تامین قطعات و تولید بدون مشکل حادی ادامه یابد. حالا گویا بانک مرکزی موافقت کرده ۸۰۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی به صورت ریالی پرداخت شود.

در این همایش اما وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز جزو سخنرانان بود و ضمن آنکه از خودروسازان و قطعه‌سازان خواست با یکدیگر مهربان‌تر باشند، دو فرمان اقتصادی را نیز برای آنها صادر کرد. «واگذاری اموال غیر‌تولیدی و واحدهای تولیدی مازاد» و «داخلی‌سازی قطعات» دو فرمان وزیر صنعت به خودروسازان و قطعه‌سازان است که به گفته رضا رحمانی باید تا انتهای امسال نتایج آنها خود را نشان دهد.

این دو فرمان که در قالب بسته حمایتی دولت از خودروسازی صادر شده، دو هدف عمده را دنبال می‌کند؛ اول تغییر مسیر جذب نقدینگی مورد نیاز زنجیره خودروسازی و دوم، کاهش هزینه‌های تولید و ارزبری. آن طور که رحمانی در همایش هفته گذشته قطعه‌سازان عنوان کرد، خودروسازان باید ابتدا به سمت فروش اموال غیر‌تولیدی خود رفته و به‌تدریج واگذاری واحدهای تولیدی وابسته مازاد را اجرایی کنند.

وی تاکید کرد که نتایج «فروش اموال غیر‌تولیدی» باید خود را تا انتهای شهریور امسال نشان دهد و «واگذاری واحدهای تولیدی وابسته مازاد» نیز تا انتهای سال به اجرا در بیاید. مخاطب دیگر فرمان وزیر صنعت، معدن و تجارت، قطعه‌سازان بودند، چه آنکه وی از آنها خواست سرمایه‌گذاری کرده و قطعات ارزبر را داخلی‌سازی کنند.

منبع:دنیای اقتصاد

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها