کد خبر : 15494

آمار خودروهای فاقد معاینه فنی در پایتخت

آمار خودروهای فاقد معاینه فنی در پایتخت

مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد از خودروهای در حال تردد در تهران فاقد معاینه فنی هستند و با دوربین جریمه می‌شوند‌.

به گزارش خودروتک، سید نواب حسینی‌منش، در ارتباط با آلایندگی خودروها، اظهار کرد: خودروهای دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو متاسفانه کاتالیست استاندارد و تعریف‌شده‌ای نداشته و این مساله در حالی است که روی کاتالیست خودرو درج شده فاقد الزام آلایندگی است. وی در مورد اینکه جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی ۵۰ هزار تومان است و آیا این میزان جریمه کافی است، افزود: جرایم مربوط به معاینه فنی صرفاً برای تلنگر است و به نظرم فشار باید روی خودروساز بیشتر باشد، نه مردم. حسینی‌منش افزود: میزان مردودی‌های معاینه فنی خودروها سال گذشته ۴۲ درصد بود که نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده و این مساله به دو دلیل اجرای معاینه فنی برتر در تهران و دقت بالاتر در مراکز معاینه فنی پایتخت است.

مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران با تاکید بر اینکه در مراکز معاینه فنی تهران با کسی شوخی نداریم و حتی سفارشات بالادستی در این زمینه هیچ تاثیری ندارد، گفت: در صورتی که تخلفی رخ دهد برخورد جدی خواهد شد به‌عنوان مثال کارمندی با سابقه ۱۱ سال فعالیت به دلیل اینکه حیثیت و اعتبار مرکز معاینه فنی را زیر سوال برده، از کار اخراج شد و در این زمینه هیچ‌گونه ملاحظه‌ای نداریم. وی ادامه داد: سال گذشته در تهران حدود یک میلیون و ۸۲۰هزار خودرو معاینه فنی شد که بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار مورد آنها معاینه فنی نوبت اول بوده و مابه‌التفاوت مرجوعی‌هایی بوده که رد شده و دوباره به مراکز مراجعه کردند. همچنین حدود ۵۰۰ هزار پلاک تهرانی در خارج از تهران معاینه فنی شده‌اند که مجموع همه این موارد با یکدیگر همان یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو می‌شود.

حسینی‌منش گفت: قبل از اجرای طرح کاهش سالانه ۳۷۰ هزار مورد معاینه فنی انجام می‌گرفت و بعد از گذشت سه سال از اجرای این طرح با افزایش ۳۰۰ درصدی رشد معاینه فنی خودروها همراه بوده‌ایم. مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه روزانه میانگین ۱۰ تا ۱۵ درصد خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران تردد می‌کنند و با دوربین جریمه می‌شوند گفت: برای سال ۹۸ پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون خودرو در تهران و شهرستان‌های مربوطه معاینه فنی آنها انجام گیرد که در ۲۰ روز ابتدایی سال جاری میزان معاینه فنی خودروها ۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشت و این در حالی بود که روزهای تعطیل امسال بیشتر بود. وی با اعلام اینکه امسال معاینه فنی ۲ میلیون خودرو در مراکز تهران پیش‌بینی شده است، گفت:‌ در سال ۹۸ باید به سمتی پیش برویم که خودروهای آلاینده و بیش‌آلاینده اجازه تردد در محدوده‌های شهری مشخص را نداشته باشند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها