کد خبر : 15272

با روش جدید کلاهبرداری در قولنامه خودرو آشنا شوید

با روش جدید کلاهبرداری در قولنامه خودرو آشنا شوید

روش های کلاهبرداری روز به روز تغییر کرده و افرادی که تمایل به خرید یا فروش خودرو، مسکن و یا هر کالای نسبتا گران دیگری را دارند باید بیش از پیش در این زمینه دقت کنند. با کمی جست و جو در فضای مجازی با روش های جدیدی از کلاهبرداری خودرو آشنا خواهید شد که مالباختگان فراوانی را گرفتار کرده است.

به گزارش خودروتک، اخیراً افراد سودجو و کلاه‌بردار با فروشندگان خودرو و ملک تماس می‌گیرند و خود را خریدار واقعی جا می‌زنند و به‌گونه‌ای اطمینان فروشنده را جلب می‌کنند. ماجرا از اینجا شروع می‌شود که نزد شما برای خرید (ملک/خودرو/...) می‌آیند و خواستار نوشتن قولنامه به‌صورت دستی می‌شوند و شما را از رفتن به بنگاه منصرف می‌کنند در همین حین ثمن معامله را یک چک به مبلغ کل در وجه حامل به شما می‌دهند و به شما میگویند خودرو و مدارک نزد خود شما تا زمانی که چک پاس شود، بماند. (اینجا هم اطمینان شما را به خودشان جلب می‌کنند.) سپس یک روز یا دو روز بعد خریدار (کلاه‌بردار) نزد شما می‌آید و به علت‌های متفاوت یا جور نشدن ثمن معامله خواستار فسخ قرارداد می‌شود.

بعد از فسخ کردن قرارداد به‌محض اینکه چک ثمن معامله رو از شما گرفتن یا ربودن، قولنامه شما و خودشان را پاره می‌کنند یا از بین می‌برند و شما در این خیال به سر می‌برید که معامله فسخ شده است. درصورتی‌که تازه از اینجا ماجرای کلاه‌برداری خودرو شروع می‌شود،  به این صورت که قولنامه خریدار (کلاه‌بردار) کپی رنگی است و اصل آن را زد خود نگه می‌دارد. چک را هم از شما می‌گیرد و قولنامه شما را هم که از بین برده است.

خریدار (کلاه‌بردار) اظهارنامه و شکایتی تحت عنوان تحویل مبیع و الزام به تنظیم سند برای شما ثبت می‌کند و ادعا می‌کند به جای دریافت چک (که از شما موقع فسخ گرفته است) به شما دلار، سکه، وجه نقد و... داده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها