کد خبر : 14923

بازار خودرو هم چنان در رکود است + آخرین تغییرات

بازار خودرو هم چنان در رکود است + آخرین تغییرات

بازار نسبتا سرد شب عید در واپسین روزهای سال 97 سبب شده که رکود بازار بیش از پیش شود و حتی طرح‌های فروش فوری محصولات ایران خودرو و سایپا نیز نتوانسته است اندکی بر معاملات بازار خودرو بیفزاید.

به گزارش خودروتک ، فروش 19 محصول دو شرکت ایران خودرو و سایپا با 5 درصد زیر قیمت بازار در طرح‌های فروش فوری این دو کارخانه برای مدیریت عرضه و کاهش قیمت خودرو در بازار انجام شده است. اما با وجود طرح فروش مذکور هنوز هم کاهش قیمت‌ها در انواع خودروها رخ نداده است و به نحوی همچنان رکود در بازار حاکم و خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

به عقیده کارشناسان صنعت خودروسازی اگر خودروسازان عرضه محصولات خود را افزایش دهند التهاب بازار خودرو کاهش یافته و قیمت ها با گذر از بازار شب عید کم کم افت خواهد کرد.

در روزهای آخر سال 97 پراید 111 با قیمت 47 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رسید. پژو 206 تیپ 2 با قیمت81 میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با قیمت91 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

علاوه بر این سمند EF7 با قیمت 87 میلیون و 500 هزار تومان، چانگان با قیمت159 میلیون تومان، 207 اتوماتیک افزایش 10 میلیون تومانی با قیمت 128 میلیون تومان،ساینا دنده ای با قیمت 55 میلیون و 500 هزار تومان و پژو 206 صندوق دار با قیمت 96 میلیون تومان به فروش رسید.

حال باید دید که با فعال شدن بازار در نیمه دوم فروردین ماه شاهد چه قیمت هایی خواهیم بود، اما آنچه واضح است اینکه با توجه به شرایط کلی اقتصاد، به نظر می رسد که تشدید رکود در انتظار بازار خودرو باشد، مگر آنکه نوسانات قیمت ارز بار دیگر به محرکی برای افزایش قیمت ها منجر شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها