کد خبر : 1354

نقش ارز در بازار خودرو

نقش ارز در بازار خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کاهش شکاف قیمت دلار در بازار دوم و آزاد به واقعی شدن قیمت خودرو در بازار کمک می‌کند و موجب از بین رفتن حباب قیمتی بازار می‌شود.

به گزارش خودروتک، ولی ملکی درباره افزایش کاذب قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: افزایش قیمت خودروها حبابی و کاذب است و این افزایش قیمت‌های حبابی روزی می‌شکند، اگر خودروساز قیمت‌ها را افزایش بدهد دیگر بازگشت به سقف گذشته امکان‌پذیر نیست به این دلیل که بر اساس قیمت تمام‌شده نرخ محصولات تولیدی را افزایش می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه حاشیه بازار به یکباره قیمت خودروها را افزایش داد و دلالان نیز به این افزایش قیمت‌ها دامن زدند، گفت: فاصله حدود ۱۲ میلیون تومانی بین قیمت پراید در کارخانه تا بازار نشان از دلالی در بازار دارد که حباب آن ترکید و قیمت‌ها  روند کاهشی به خود گرفت.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس با اشاره به اینکه ادامه کاهش قیمت‌ها بستگی به روند نزولی نرخ ارز دارد و اگر قیمت ارز کاهش داشته باشد قیمت محصولاتی مانند خودرو نیز کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: مسکن، خودرو و طلا همگی از ارز منبعث هستند زیرا جامعه ارزش نقدینگی خود را با قیمت ارز تطبیق می‌دهند، حتی میزان درآمد خود را براساس ارز محاسبه می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر قیمت ارز بازار دوم و آزاد حدود ۸هزار تومان باشد مطمئنا فاصله قیمت خودرو در کارخانه تا بازار همانند سال گذشته حدود ۲ میلیون تومان می‌شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها