کد خبر : 13479

ایران خودرو درباره توقف تولید سوزوکی گرند ویتارا توضیح داد

ایران خودرو درباره توقف تولید سوزوکی گرند ویتارا توضیح داد

تاکنون از سرنوشت تولید سوزوکی ویتارا اطلاعاتی در درست نبود اما حالا به نظر می رسد که پرونده عرضه این ژاپنی کهنه کار در بازار ایران نیز مختومه شده است.

به گزارش خودروتک ، طی چندماهه گذشته هر روز خبرهایی در مورد قطع همکاری یا خروج کمپانی های بزرگ بین المللی از بازار ایران گوش می رسد و تاکنون خروج خودروسازان فرانسوی و کره ای از کشور قطعی شده است. اکثر برندهای چینی هنوز به شکل رسمی موضع خود را اعلام نکرده اند و ژاپنی هایی نظیر مزدا نیز ظاهرا گزینه تعلیق فعالیت های خود در ایران را انتخاب کرده اند.

 

سوزوکی
با عنایت به توقف تولید خودرو سوزوکی و بی نتیجه ماندن تلاش های انجام شده جهت تامین مجموعه قطعات به تعداد تعهدات که منجر به عدم امکان تحویل تعهدات باقیمانده این محصول گردیده است،‌ ضروری است نمایندگی محترم نسبت به تبدیل خودروی سوزوکی خود به خودرو هایما S7 و سایر خودروهایی که متعاقبا” اعلام می شود اقدام نمایند. در غیر این صورت به دلیل عدم امکان تحویل خودروی مذکور،‌ ادامه قرار داد فعلی میسر نبوده و پس از پایان مهلت مقرر (۹۷٫۱۲٫۲۹) جریمه و ‌سود قراردادهای تبدیل نشده متوقف خواهد شد و ممکن است شرایط تبدیل درآینده نیز محدودتر گردد.

با این حساب به نظر می رسد که ایران خودرو عملا مشتریان را ترغیب به خرید و جایگزینی هایما کرده است و حتی پیش بینی عدم عرضه هایما را نیز محتمل می داند، در واقع اگر بخش خراسانی ایران خودرو به یکباره شرکای خود (سوزوکی و هایما) را از دست بدهد، حفظ مشاغل مربوط به این کارخانه بسیار سخت خواهد بود. البته این یک واقعیت است که هایما نیز درست مانند سایر خودروسازان چینی، تاکنون خروج رسمی خود از بازار کشور را اعلام نکرده است اما طی هفته های اخیر شواهدی در این خصوص از سوی منابع مختلف مطرح شده است که می تواند به کاهش شدید تنوع خودروهای جذاب در بازار آشوب زده این روزهای کشورمان منجر شود.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها