کد خبر : 13320

تحویل خودروهای پیش فروشی با قیمت جدید است یا قدیم؟

تحویل خودروهای پیش فروشی با قیمت جدید است یا قدیم؟

خودروهای پیش فروش شده سایپا و ایران خودرو با قیمت جدید به مشتریان تحویل داده می‌شوند یا قیمت قدیم؟ این سوال برای بسیاری از مشتریان که در ماه‌های اخیر خودرو ثبت نام کرده‌اند پیش آمده و ما اکنون قصد داریم به آن پاسخ بدهیم.

به گزارش خودروتک ، این روزها تحویل خودروهای پیش فروش شده سرعت بیشتری گرفته و خودروسازان داخلی علاوه بر ارائه طرح‌های فروش فوری، در حال عمل کردن به تعهدات قبلی خود هستند. با این حال هنوز تعداد زیادی از مشتریان نتوانسته‌اند به خودروهای ثبت نامی خود برسند و در انتظار صدور دعوتنامه به سر می‌برند.

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اخیرا اظهار کرده بود شکایت‌های مردم از شرکت‌های خودروسازی در زمینه‌های مختلف از جمله تاخیر در تحویل خودرو افزایش داشته است. وی افزود خودروسازها به تازگی اقدام به ثبت نام فوری محصولاتشان کرده‌اند، در حالی که بارها گفته‌اند قطعه برای تولید محصول ندارند. اگر قطعه ندارند، پس چگونه محصولاتشان را پیش فروش می‌کنند؟ منصوری تاکید کرد بهتر است خودروسازها به جای ثبت نام فوری، به تعهدات قبلی خود عمل کنند و خودروهای پیش فروش شده را تحویل بدهند.

قیمت خودروهای پیش فروش شده

اما یکی از سوال‌هایی که برای مشتریان به وجود آمده این است که خودروهای پیش فروش شده قبلی سایپا و ایران خودرو با قیمت جدید تحویل داده می‌شوند یا قیمت قدیم؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

در این رابطه، داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اعلام کرد مجلس خودروسازان را مکلف کرده که به قیمت قراردادها متعهد بمانند. وی اظهار کرد:

در رابطه با خودروسازان چندین جلسه تشکیل شده که ثمرات خوبی هم داشته و خودروسازان مکلف شدند در قراردادهای قطعی با مشتریان و با وجود افزیش قیمت‌ها، با همان قیمتی که در قرارداد مقطوع شده به تعهدات خود عمل کنند.

رضا رحمانی، وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز تاکید کرده که هرگونه افزایش قیمت جدید برای پیش فروش‌ها و فروش‌های آتی خواهد بود و خودروسازان مکلف هستند به قیمت و زمان تحویل تعهدات قبلی پایبند باشند. وی خاطرنشان کرد افزایش قیمت شامل خودروهای پیش فروش شده که دارای تاریخ تحویل در قرارداد شهریور تا دی 97 بوده‌اند، نمی‌شود و در صورتی که قیمت خودرو یا تاریخ تحویل قطعی در قرارداد قید شده باشد، ملاک همان خواهد بود.

عبدالله بابایی، نماینده ویژه مدیرعامل سایپا هم بیان کرد تمامی تعهدات گروه خودروسازی سایپا که تاریخ تحویلشان تا 30 دی 97 است، با قیمت قبلی به مشتریان تحویل داده می‌شود. بر این اساس، خودروهای پیش فروش شده سایپا تا پایان دی ماه 97 با همان قیمت مصوبی که در خردادماه ابلاغ شده تحویل داده خواهند شد. همچنین تمامی دعوتنامه‌هایی که با قیمت‌های جدید صادر شده باطل هستند و برای تمامی مشتریان، دعوتنامه جدید با قیمت قبلی ارسال خواهد شد. اگر مشتریان، خودرو را با قیمت جدید دریافت کرده‌اند، مبلغ اضافه دریافت شده به آن‌ها عودت داده می‌شود.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها