کد خبر : 13036

ایران خودرو و سایپا چند دستگاه خودرو ناقص دارند؟

ایران خودرو و سایپا چند دستگاه خودرو ناقص دارند؟

مدیرعامل شرکت ساپکو با تأکید بر اینکه شرکت پژو باید بابت ترک ایران خسارت پرداخت کند، گفت:هر کسی مدعی است توانایی ساختن قطعه را دارد از او استقبال می کنیم.

به گزارش خودروتک، حسین نجاری در خصوص میزان خودروهای ناقص در کارخانه ایران خودرو گفت: به تعداد ۱۰ روز کاری خودروی ناقص از محصولات پرتیراژ و کم تیراژ در کارخانه قرار دارد که در صدد رفع نواقص آنها هستیم.

معصوم نجفیان نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه تمام تولیدات سال ۹۷ خود را که باید تحویل مشتری بدهیم، افزود: در تلاش برای تکمیل خودروها عرضه آنها به بازار هستیم و در مرحله بعدی، در حال برنامه ریزی برای تکمیل خودروهای سال ۹۸ هستیم.

این عضو هیأت مدیره سایپا با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۰ تا ۲۵ هزار خودروی ناقص از محصولات پراید و تیبا در کارخانه قرار دارد، تصریح کرد: تمام قطعه سازان استاد دور زدن تحریم شده اند و باید بسترها را برای آنها فراهم کرد که اگر واردات بدون انتقال ارز آزاد شود، می‌توان کار را با سرعت بیشتری پیش برد.

مازیار بیگلو به عنوان دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو نیز با اشاره به پرداختی که به تازگی از سوی خودروسازان به قطعه سازان انجام شده است، گفت: بروز دو اتفاق به صورت همزمان در صنعت خودرو و قطعه سازی سبب شد تا اوضاع قطعه سازان بهتر شده و تولید نیز بیشتر شود؛ به خصوص اینکه از قبل نیز اعلام کرده بودیم که اگر مطالبات قطعه سازان پرداخت شود، خواهیم توانست که ظرف مدت ۶ تا ۸ هفته، تولید خودرو را ریکاوری کنیم.

وی افزود: دلیل اصلی این اتفاق، قطعاتی بود که در گمرک وجود داشت و قطعه سازان پولی برای ترخیص نداشتند، به خصوص اینکه گمرک نیز از آنها بابت ترخیص این قطعات، مابه التفاوت درخواست کرده است. این درحالی است که در نیمه دوم امسال ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش قیمت قطعات به قطعه سازان تحمیل شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها