کد خبر : 12479

خودروسازان به جای پیش فروش به تعهداتشان برسند!

خودروسازان به جای پیش فروش به تعهداتشان برسند!

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر خودورسازها قطعه ندارند، چگونه اقدام به پیش‌فروش محصولات می‌کنند؟

به گزارش خودروتک ، محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت خودرو، اظهار داشت: نمی‌شود قیمت تمام‌شده تولید خودرو بالاتر از قیمت منطقی  و متعارف آن باشد. خودروساز‌ها نباید هزینه سوء‌مدیریت خود را از مشتری بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه باید در محاسبات قیمت تمام‌شده خودرو، منطق اقتصادی حاکم باشد، افزود: علی‌رغم افزایش قیمت خودرو، شاهد هستیم که کیفیت و امنیت خودرو‌ها هیچ‌گونه افزایشی نداشته و بعضا کیفیت آنها نیز کاهش یافته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه شکایت‌های مردم از شرکت‌های خودرو‌سازی در زمینه‌های مختلف از جمله تأخیر در زمان تحویل و کیفیت پایین خودرو‌ها افزایش داشته است، ادامه داد: اگر تخلفی در زمینه‌های مختلف از خودروسازان صورت بگیرد، دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله قوه‌ قضائیه و سازمان بازرسی باید به تخلفات این شرکت‌ها رسیدگی کنند.

منصوری با یادآوری اینکه به تازگی خودروساز‌ها اقدام به ثبت‌نام فوری محصولات‌شان کردند، اظهار داشت: این در شرایطی است که خودروسازان بارها عنوان کردند که قطعه برای تولید محصول ندارند، اما سؤالی که پیش می‌آید این است که اگر قطعه ندارند، چگونه اقدام به پیش‌فروش محصولات می‌کنند؟

نماینده مردم ساوه در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این خودرو‌سازها در حالی اقدام به ثبت‌نام فوری کردند که به تعهدات گذشته‌شان عمل نکردند؛ لذا بهتر است به‌ جای ثبت‌نام فوری، خودرو‌های ثبت‌نام‌شده را تحویل دهند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها