کد خبر : 12321

لایحه اصلاح قانون حمل‌ونقل عمومی تصویب نشد/ نفس راحت تاکسی های اینترنتی

لایحه اصلاح قانون حمل‌ونقل عمومی تصویب نشد/ نفس راحت تاکسی های اینترنتی

لایحه اصلاح قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی که مصوبه خود را از کمیسیون زیربنایی دولت دریافت کرده و به صحن دولت رسیده بود؛ روز گذشته با تلاش‌های «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به تصویب نرسید.

به گزارش خودروتک، «رضا الفت نسب» عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی در گفتگو با دیجیاتو ضمن تایید این خبر از نگرانی‌های آینده حمل و نقل اینترنتی کشور می‌گوید چرا که باور دارد عدم تصویب این لایحه پایان مشکلات نیست. این به معنای پایان تلاش شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور برای نظارت بر سرویس‌های حمل‌ونقل آنلاین نیست.

لایحه اصلاح قانون حمل‌ونقل عمومی

الفت نسب در گفتگویی ضمن اشاره به این موضوع که ستاری در صحن مجلس تمامی مخاطرات لایحه را به طور کامل تشریح کرد و همین موجب شد تا لایحه تصویب نشود، گفت: «این به معنای به آرامش رسیدن سرویس‌های حمل‌ و نقل آنلاین نیست چراکه معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک وزارت کشور و شهرداری تهران همچنان از مسیرهای دیگری مانند مجلس و دولت به تلاش خود ادامه خواهند داد. به عنوان مثال در چند روز اخیر ما شاهد آن بودیم که نتیجه تحریک کردن معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک وزارت کشور، منجر شد تا شهرداری‌ها و استانداری‌های شهرهای دیگر علیرغم نامه دادستانی، سرویس‌های حمل و نقل آنلاین را تهدید کنند و از آنها بخواهند تا از شهرداری مجوز دریافت کنند.»

به گفته الفت نسب، اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی برای تنظیم مقررات نظارتی بر سرویس‌‌های هوشمند حمل و نقل با همکاری سایر ارگان‌ها آمادگی دارد اما دریافت مجوز از سایر ارگان‌ها مانند شهرداری پروسه را پیچیده‌تر می‌کند: «ما ۷۱ مجوز دیگر در این حوزه برای تمام کشور صادر کرده‌ایم که درخواست کنندگان برای دریافت آن از اماکن و نهادهای دیگر تائیدیه دریافت کرده‌اند و دیگر لزومی به مجوز از شهرداری‌ها وجود ندارد؛ چراکه دریافت مجوز از شهرداری‌ هر شهر  پروسه را پیچیده‌تر خواهد کرد.»

پیش از این تاکسی‌های اینترنتی اعلام کرده بودند که در صورت تصویب این لایحه رو به تعطیلی سرویس خود خواهند رفت. الفت نسب در گفتگوی قبلی خود یکی از دلایل این امر را تعدد تعداد شهرداری‌های گفته بود: « در صورت تصویب این لایحه شهرداری می‌تواند قوانین مورد نظر خودش را به شرکت‌ها اعمال کند. بیشتر از ۱۲۰۰ شهرداری در کشور وجود دارد و این یک مشکل اساسی برای ۷۲ شرکت فعال در زمینه جابه‌جایی هوشمند مسافران است.»


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها