کد خبر : 12059

ترخیص خودروهای وارداتی کلید خورد

ترخیص خودروهای وارداتی کلید خورد

بعد از ماه‌ها و با وجود گذشت حدود دو ماه از عمر مصوبه دولت در زمینه ترخیص خودروهای وارداتی خاک خورده در گمرکات، ۲۰۰ دستگاه از این خودروها ترخیص شد.

به گزارش خودروتک، از میانه تیرماه سال جاری درهای گمرک برای ورود خودرو به کشور بسته شد و حدود ۱۳ هزار خودرو تا به امروز در انبار گمرکات خاک می‌خورند، این ممنوعیت واردات خودرو به کشور در حالی انجام شد که بسیاری از این خودروها از قبل توسط نمایندگی‌های رسمی به خریداران نهایی فروخته شده بود.

دولت برای رفع مشکلات بازار خودروهای وارداتی بعد از ماه‌ها در حدود ۵۰ روز پیش با همکاری و هماهنگی تمام دستگاه ذیربط مصوب کرد تا خودروهایی که مشکل قانونی ندارند از گمرکات ترخیص شوند اما این اتفاق تا به امروز عملی نشد و تنها امروز ۲۰۰ دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شده و به گفته مهدی میراشرفی- یکی از مسؤولان گمرک - انتظار می‌رود در روزهای پیش رو خودروهای بیشتری ترخیص شود.

اما این اتفاق در حالی رخ داده که اعلام شده هیچگونه اقدامی در رابطه با ترخیص خودروهای وارد شده از سوی ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی رخ ندهد. این بخشنامه که در سامانه گمرک ایران قرار گرفته مربوط به فریده زبیدی - مدیرکل مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک - است که بر اساس آن مشخص شد بخشی از خودروهای وارداتی پرونده‌ای در شعبه ۵ دادسرای عمومی و انقلاب (کارمندان دولت) دارند. پرونده‌هایی که ظاهراً متعلق به تعداد ۳۹ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی در جریان واردات خودرو از گمرک است.

در این بخشنامه آمده است" تا اطلاع ثانوی درباره کلیه خودروهای متعلق به تعداد ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی معرفی شده که در گمرکات کشور وجود دارند و به لحاظ قاچاق بودن یا در راستای اجرای ماده ۴۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توقیف شده‌اند را از ترخیص، مرجوع کردن آنها، تبدیل عنوان اظهار یا ابطال آن و تغییر مالک و دیگر مندرجات قبض انبار خودروهای اشخاصی مورد نظر و موصوف، جدا جلوگیری شود".

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها