کد خبر : 11902

خبرهای خوب از بازار روغن موتور و لاسیتک

خبرهای خوب از بازار روغن موتور و لاسیتک

فعالان صنایع لاستیک، روغن، فیلتر و فیلترسازان معتقدند: این کالاها به اندازه کافی در بازار وجود دارد و با تشدید نظارت ها تفاوت بین قیمت های مصوب و بازار آنها به حداقل رسیده است.

به گزارش خودروتک، روزهای گذشته در فضای مجازی شایعه شد که به دلیل تامین نشدن مواداولیه، تایرسازان قادر به تولید و تامین بازار نیستند، اما واقعیت با این امر همخوانی نداشت، هرچند که شوک اولیه به بازار این اقلام وارد شد، اما ناپایدار و گذرا بود.
«داود سعادتی نژاد» رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران امروز (شنبه) در گفت وگویی افزود: لاستیک انواع خودرو با تمهیدات اندیشیده شده در زمینه تولید و واردات در ماه های گذشته به اندازه کافی در بازار موجود است و توزیع آن نیز تداوم دارد.
وی گفت: بازار لاستیک با توجه به کاهش فاصله قیمت های رسمی با بازار آزاد در مقایسه با ماه های پاییز به تعادل نزدیک شده و از ثبات نسبی برخوردار است.
سعادتی نژاد بیان داشت: هفته های گذشته در 2 سایز تایر مشکلات قیمتی وجود داشت که یکی از آنهاتایرپراید بود که در هر جفت آن اختلاف 90 هزار تومانی بین قیمت های مصوب و نرخ بازار وجود داشت.
وی اضافه کرد: این اتحادیه از هفته گذشته نسبت به تشدید نظارت ها اقدام کرد و اکنون اختلاف قیمت های لاستیک پراید به 45 تا 50 هزار تومان رسیده است.
این مقام صنفی خاطرنشان کرد: اختلاف در سایر تایرها بین نرخ مصوب و بازار ناچیز بوده و در دامنه 10 تا 15 هزار تومان قرار دارد.
به گزارش ایرنا، پیشتر «مصطفی تنها» سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران از تولید بیش از 33 میلیون حلقهتایر با وزن تقریبی 208هزار تن در 10 ماهه امسال خبر داده بود و این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب از نظر تعداد 6.1 درصد و از نظر وزنی 1.6 درصد کاهش یافت.

** فیلترهای تقلبی در بازار
سعادتی نژاد خاطرنشان کرد: نزدیک شدن به ایام پایانی سال پیامد افزایش مراجعه افراد به تعمیرگاه ها برای سرویس خودرو به منظور سفرهای نوروزی را بدنبال دارد، اما تفاوت بین قیمت های مصوب و نرخ بازار روغن و فیلتر نیز ناچیز است.
وی یادآور شد: حدود 2 هفته گذشته، رشد چشمگیر قیمت روغن موتور در بازار وجود داشت، اما این اتحادیه با برگزاری جلساتی با شرکت های تولیدکننده آنها را مجاب به کاهش قیمت ها کرد و اکنون حداقل اختلاف بین قیمت های مصوب و بازار وجود دارد.
«بطور نمونه اکنون اختلاف قیمت مصوب و بازار هر قوطی روغن چهار لیتری یکی از برندها به 15 هزار تومان کاهش یافته است».
به گفته این مقام صنفی، چهار برند داخلی روغن موتور در کشور فعالیت می کنند که به دلیل کیفیت بالای محصولاتشان با محصولات جهانی رقابت می کنند، همچنین با ساماندهی انجام شده برای واردات مواد اولیه خارجی مورد نیاز آنها که با ارز 4200 تومانی انجام می شود، نگرانی در زمینه تولید آنها وجود ندارد.
وی پیرامون استفاده از روغن های تقلبی یا سوخته در مراکز تعویض روغن، این موضوع را «شایعه» خواند و گفت: روغن خودرو محصولی نیست که متقلبان بتوانند زیرپله آن را تولید کنند، بنابراین مردم نگرانی از بابت روغن های موجود در بازار نداشته باشند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران با بیان اینکه نرخ گذاری در زمینه فیلترهای مورد استفاده در خودروها وجود ندارد، اظهار داشت: چنانچه اختلاف قیمتی بین انواع فیلترها وجود دارد، مربوط به کیفیت تولید آنهاست.
وی با بیان اندک بودن نیروها برای نظارت بر بازار انواع فیلتر خودرو، خواستار دقت نظر مشتریان در استفاده از محصولات معتبر و باکیفیت شد تا شاهد خسارت به خودرویشان نباشند.
به گزارش ایرنا، مطابق آمارنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت مجموع ظرفیت واحدهای تولیدکنندهروغن موتور و صنعتی کشور تا پایان سال گذشته چهار میلیون و 389 هزار و 15 تن بوده که در 253 واحد تولید می شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها