کد خبر : 11671

بعد از افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی چه اتفاقی می افتد؟

بعد از افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی چه اتفاقی می افتد؟

با توجه به تورم فراگیر و روز افزون این روزهای کشور، داستان گران شدن کرایه تاکسی ها یکی از مشکلات رانندگان است. در حالی که رانندگان تاکسی از این میزان افزایش ناچیز خوشحال هستند که مردم احساس نارضایتی و گلایه مندی دارند. البته نا گفته نماند که گران شدن کرایه‌ها را حق مسلم رانندگان می دانند.

به گزارش خودروتک، محمد علیخانی در حاشیه صحن علنی اخیر مجلس در پاسخ به پرسشی در خصوص لایحه نرخ کرایه تاکسی اتوبوس و مترو گفت: شورا معمولا با افزایش 12 تا 15 درصدی نرخ کرایه‌ها موافقت می کند، گفت: امسال نیز نگاه شورا به افزایش کرایه‌ها همین نرخ است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اینکه پیشنهاد شده نرخ کرایه ها زیر نرخ تورم باشد، گفت: معمولا شورا زیر نرخ تورم رسمی که از سوی بانک رسمی اعلام می شود، نرخ گذاری می کند.

البته این موضوع در خصوص وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس که از یارانه دولتی استفاده می کنند امکانپذیر است اما برای آنکه حقی از رانندگان تاکسی تضعیف نشود، فرمولی بر اساس شرایط زمانی، مکانی، آب و هوا (روزهای برفی و بارانی) دیده شده است. این موضوع امسال کارشناسی تر از سال گذشته است و تاکسیرانی دقت بیشتری در خصوص آن کرده است.

علیخانی در خصوص اینکه چرا همیشه به روز رسانی و افزایش کرایه تاکسی دیر هنگام اعلام می شود، گفت: معمولا بررسی این لایحه زمان زیادی در شورا نمی برد اما معمولا دیر به دست ما می رسد و پیش بینی می کنیم اردیبهشت ماه نرخ جدید کرایه‌ها اعمال شود.

کرایه تاکسی

 

عواقب افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی

آنچه واضح است اینکه نرخ میانگین تورم یک سال گذشته براساس آمارهای مختلف بین 29 الی 45 درصد اعلام می شود و در چنین شرایطی، اعلام تنها 15 درصد افزایش قیمت کرایه تاکسی می تواند مشکلاتی را برای معیشت این قشر زحمت کش ایجاد کرده و نظرم و عملکرد سیستم تاکسی رانی را مختل نماید. در واقع اعمال قیمت های غیر رسمی و بیش از قیمت های مصوب، حرکت به صورت در بست و خروج از ناوگان حمل و نقل عمومی در کنار ایجاد تنش بین شهروندان و رانندگان تاکسی، از عواقب چنین تصمیمی خواهد بود.

-----------------------------------------------------------

»»» قیمت روز بازار و کارخانه تمام خودروهای داخلی و وارداتی «««

-----------------------------------------------------------

از این رو براساس جمله معروف "علاج واقعه، قبل از وقوع باید کرد" بهتر است تا مسئولان امر با توجه ویژه نسبت به شرایط فعلی، تلاش نمایند تا رضایت قشر زحمت کش رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی نیز به نوعی تامین شود تا شاهد افزایش ترافیک و آلایندگی شهرهای کشور در پی کمبود تاکسی در سال 98 نباشیم.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها