کد خبر : 11553

کدام استان رکورددار کشته شدگان رانندگی است؟

کدام استان رکورددار کشته شدگان رانندگی است؟

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال ۱۴هزار و ۶۸۵ نفر در حوادث رانندگی فوت کردند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته (با ۱۴ هزار و ۵۷۰ نفر)، هشت دهم درصد افزایش یافته است.

به گزارش خودروتک، از مجموع ۱۴ هزار و ۶۸۵ نفر که در حوادث رانندگی ۱۰ ماهه امسال جان خود را از دست داده اند، ۱۱ هزار و ۵۱۲ نفر مرد و سه هزار و ۱۷۳ نفر زن بودند.

بالاترین نرخ مرگ در جاده‌های برون شهری

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، جاده های برون شهری با ۹ هزار و ۴۰۷ کشته، جاده های درون شهری با سه هزار و ۵۷۹ نفر و جاده های روستایی با ۹۷۸ نفر، به ترتیب نقاطی بودند که بیشترین فوتی ها در آنها رخ داده است. همچنین ۱۶۵ نفر از جانباختگان حوادث رانندگی در جاده های اختصاصی و ۵۵۶ مورد نیز در دسته بندی سایر، قرار گرفته است.

استان فارس، رکورددار بالاترین آمار جان باختگان حوادث رانندگی

استان فارس با هزار و ۱۷۹ کشته در حوادث رانندگی ۱۰ ماهه امسال، بالاترین میزان تلفات را ثبت کرده است و پس از فارس، استان تهران با هزار و ۱۰۰ و خراسان رضوی با ۹۷۲ کشته قرار دارند.

استان ایلام، رکورددار کمترین فوتی

در گزارش پزشکی قانونی آمده است، استان ایلام با ۱۲۵ کشته در ۱۰ ماهه امسال، کمترین میزان فوتی ها حوادث رانندگی را ثبت کرده است و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۶۴ و اردبیل با ۱۹۱ کشته در همین مدت زمان، استان هایی هستند که کمترین این آمار را داشتند.

افزایش ۹٫۸ درصدی مصدومان حوادث رانندگی

در این گزارش آمده است: در ۱۰ ماهه امسال، ۳۱۵ هزار و ۹۲ مصدوم حادثه رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، (۲۸۷ هزار و ۸۶ مورد) ۹٫۸ درصد افزایش دارد.

رشد ۳٫۱ درصدی مرگ‌های حوادث رانندگی در دی ماه امسال

بر اساس گزارش پزشکی قانونی، در دی ماه امسال، هزار و ۱۶۰ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته (هزار و ۱۲۵ نفر) ۳٫۱ درصد رشد را نشان می دهد. از مجموع هزار و ۱۶۰ کشته تصادفات دی ماه، ۹۳۶ مرد و ۲۲۴ زن بودند.

افزایش ۱۹٫۸ درصدی تعداد مصدومان در دی ماه ۹۷

همچنین آمار مراجعان مصدومیت های ناشی از حوادث رانندگی در دی ماه امسال، ۲۸ هزار و ۵۱۴ مورد بود که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته (۲۳ هزار و ۷۹۲ مورد) ۱۹٫۸ درصد رشد داشته است. متاسفانه باید گفت بخشی از تصادفات رانندگی به علت عدم تعمیر به موقع خودرو و نگهداری نامناسب از وسایل نقلیه اتفاق می‌افتد.


منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها