کد خبر : 10704

جریمه سنگین فورد موستانگ قاچاق در اصفهان

جریمه سنگین فورد موستانگ قاچاق در اصفهان

غلامرضا صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: پرونده کشف یک دستگاه خودرو فورد موستانگ به ارزش ۲ میلیارد و ۷۳۴ میلیون ریال با پلاک های جعلی که توسط مأمورین پلیس آگاهی اصفهان کشف شده بود، به شعبه هشتم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اصفهان ارجاع شد.

به گزارش خودروتک، وی افزود: شعبه مذکور پس از رسیدگی به این پرونده و با توجه به ارائه نکردن اسناد گمرکی توسط متهم، تخلف را محرز اعلام و حکم به ضبط خودرو به نفع دولت و پرداخت ۲ میلیارد و ۷۳۴ میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت صادر کرد.

نگاهی به فیلیپین

در سراسر جهان معمولا با خودروهایی که به صورت قاچاق وارد آن کشور شده باشند به صورت جدی و قهریه برخورد می شود. البته این برخورد شدت و ضعف هایی دارد و در موارد بسیاری متفاوت است. حتی در کشور خودمان نیز مجازات هایی از بازگرداندن خودرو قاچاق به مبدا تا توقیف و جریمه نقدی برای چنین مواردی اعمال می شود. در سایر کشورها نیز عموما از همین موارد برای مجازات قاچاق خودرو استفاده می شود. 

البته جالب ترین مورد از مجازات ها در خصوص قاچاق خودرو مربوط به کشور فیلیپین می شود. رودریگو دوترته رئیس جمهوری این کشور به شدت در برخورد با قاچاق حساس است و از این رو برای فیلیپینی ها فرقی نمی کند خودرو قاچاق فورد و تویوتا باشد یا لامبورگینی و رولزرویس. قانون برای فیلیپینی ها یک قانون است: «رد شدن از روی خودروهای قاچاق با بولدوزر!» این یعنی خودروهای قاچاق را در فیلیپین با خاک یکسان می کنند.

دوترته پیش از رد شدن بولدوزرها از روی خودروها، جمله مشهوری دارد که می گوید: «من با این کار به جهان نشان دهم که فیلیپین مکانی مناسب برای سرمایه گذاری و تجارت است.»

نظر رئیس جمهوری فیلیپین در این مورد شاید زیادی سختگیرانه باشد و شاید روش سایر کشورها را بتوان منطقی تر دانست.


منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها