کد خبر : 10386

صفر تا صد شرایط پیش فروش جدید سایپا

صفر تا صد شرایط پیش فروش جدید سایپا

سایپا در تلاش است تا هرچه سریع‌تر، مشتریان موعد بهمن و اسفند 97 برای تکمیل وجه اقدام کنند.

به گزارش خودروتک، این خبر را بابایی -نماینده مدیرعامل سایپا- رسانه‌ای کرده و گفته که این مشتریان در صورت تکمیل وجه، اگر موعد تحویل بهمن باشند تخفیفی معادل 20% و اگر موعد تحویل اسفند باشند نیز تخفیفی برابر 15% خواهند داشت.

شرایط ویژه فروش محصولات سایپا در سال 97

پیش فروش اینترنتی سایپا ویژه دهه فجر از روز سه شنبه 16 بهمن ماه 97 راس ساعت 10 صبح آغاز می‌شود و تا تکمیل ظرفیت نیز ادامه دارد.

شرایط فروش سایپا

طبق بخشنامه فوق، موعد تحویل تمامی خودروها برای بهار و تابستان 98 است. همچنین سود مشارکت معادل 18% و سود انصراف برابر 15% خواهد بود.

شرایط تحویل مدل 98

سایپا طی اطلاعیه‌ای که امروز -23 بهمن ماه- منتشر کرده، به تمامی خریداران محصولات سایپا و زامیاد خبر داده است که امکان تخصیص مدل‌ 98 تا پایان سال جاری وجود ندارد.

البته مشتریان در صورت تمایل برای تحویل مدل 98، می‌توانند از طریق سامانه فروش این شرکت برای به تعویق انداختن فاکتور اقدام کنند که در این حالت، سود تاخیر دیگر به این دسته از مشتریان تعلق نمی‌گیرد.

چه مدل‌هایی با قیمت قدیم تحویل می‌شوند؟

برخی از مشتریان سایپا در روز گذشته -ششم بهمن ماه- با مدیران ارشد سایپا، پارس خودرو، سیتروئن و زامیاد ملاقات کردند. این ملاقات البته یک نتیجه مهم داشت: ابطال قیمت‌های جدید در برخی از قراردادها.

آقای بابایی -نماینده ویژه سایپا- به رسانه‌ها خبر داده است که ملاک قیمت‌گذاری سایپا، زمان تحویل خودروست. بنابراین مشتریانی که موعد تحویل‌ آنها تا قبل از 30 دی‌ماه 97 بوده، خودروی‌شان را با همان قیمت قدیم تحویل می‌گیرند. اما مابقی مشتریان (موعد تحویل بهمن یا بعد از بهمن 97) باید با قیمت جدید، تکمیل وجه را انجام دهند.

شرایط فروش اقساطی سایپا به چه صورت است؟

اطلاعاتی که در ادامه می‌خوانید، شرایط و چگونگی ثبت نام مشتریان سایپا در طرح‌های پیش فروش این شرکت بوده و صرفا جهت اطلاع خریداران از مفاد کلی قرارداد طرفین (مابین خریدار و خودوساز) است. بدیهی است که جزییات کامل قرارداد در زمان ثبت نام خودرو مشخص می‌شود.

- کلیه مراحل ثبت نام، تحویل خودرو یا مدارک آن به وسیله نمایندگی منتخب و مطابق بخشنامه های روز اعلام شده از سوی شرکت مربوطه، انجام می‌شود.

  • خرید اینترنتی را باید از سایت saipa.iranecar.com انجام دهید اما تحویل خودرو، صدور مدارک و ... در مرحله دوم و در محل نمایندگی انجام می‌شود.

- مبلغ خودرو را فقط می‌توانید با کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب انجام دهید.

  • اگر به هر دلیلی وجه ثبت نام را پرداخت نکرده باشید، خودروساز این امکان را دارد که قرارداد شما را به صورت یک طرفه، لغو کند.
  • نمایندگی های فروش خودروساز، مجاز به گرفتن وجه نقد یا چک پول یا هر مبلغ دیگری که خارج از بخشنامه باشد، نیستند.
  • اگر برخلاف بخشنامه، هرگونه وجهی را پرداخت کرده باشید (چه به صورت نقدی چه به صورت چک پول و ...) یا مغایرتی میان ذی‌نفع چک و خریدار وجود داشته باشد، عواقب آن برعهده خریدار است.

- بعد از اتمام مراحل خرید اینترنتی، برای دریافت برگه قرارداد باید به نمایندگی مربوطه مراجعه کنید.

- مشخصات شناسنامه ای شما (شخص خریدار) باید با مشخصات مندرج در زمانی که خودرو را ثبت نام کرده‌اید، یکسان باشد. در غیراینصورت عواقب آن برعهده شما خواهد بود. همچنین در صورت امکان اصلاح مشخصات شما در سیستم فروش، تمام هزینه‌های ناشی از آن برعهده شماست.

- آدرس محل سکونت و همچنین تلفن ثابت و همراه شما (شخص خریدار) باید دقیق و به‌روز باشد. در صورت تغییر آدرس نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن و به صورت کتبی به نمایندگی فروش اعلام کنید. بنابراین اگر نمایندگی موفق به شناسایی شما نشود، هیچ مسئولیتی متوجه نمایندگی نیست.

  • هرگونه اطلاعیه، ابلاغیه و درخواستی که از طرف فروشنده با آدرس و تلفن شما انجام شود، با این فرض است که شما در جریان همه آنها هستید! به همین دلیل در صورت عدم مراجعه به موقع، سود تاخیر دیگر به شما تعلق نمی‌گیرد.

- تعیین محل شماره گذاری خودرو، طبق آدرس محل سکونت شما انجام می‌شود.

  • در صورت تغییر آدرس و عدم اصلاح آن توسط شما، ملاک تعیین محل شماره گذاری، براساس آخرین سوابق موجود در سیستم فروش سایپاست. اما اگر سابقه‌‌ای از شما در سیستم فروش سایپا وجود نداشته باشد، ملاک تعیین محل، همان آدرسی است که در زمان ثبت نام اعلام کرده‌اید.

- در صورت هرگونه تغییر در استانداردهای اجباری خودروسازان که موجب افزایش قیمت تمام شده شود، هزینه‌های جدید با اطلاع نهادهای قیمت گذاری، به قیمت نهایی فروش خودرو اضافه می‌شود و موظف به پرداخت این مبلغ اضافه هستید.

- فروشنده بدون دریافت هرگونه هزینه‌ای از شما، باید مدل خریداری شده را با اسناد مالکیت خودرو به نمایندگی محل ثبت نام شما ارسال کند.

  • پرداخت تمامی هزینه‌های جانبی مانند صدور پیش فاکتور، هزینه پارکینگ، استعلام مراجع قضایی، انجام صلحنامه، سند المثنی، رفع مغایرت شماره گذاری، اصلاح سند، احراز محل سکونت، تحویل خودرو و ... برعهده شماست ولی قبل از پرداخت، رسید خدمات مربوطه را حتما دریافت کنید.

- تمامی خودروهای فروخته شده دارای گارانتی و برگ گارانتی هستند. در زمان تحویل از وجود آنها مطمئن شوید.

  • در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای سرویس‌های دوره‌ای (براساس برنامه زمان بندی مندرج در دفترچه راهنمای خودرو) مسئولیت ابطال گارانتی خودرو برعهده شما خواهد بود.

- در زمان تحویل، باید از سلامت خودرو -چه به صورت ظاهری و چه به صورت فنی- مطمئن شوید.

- در زمان تحویل، نمایندگی موظف به تحویل سند خودروست. همچنین باید به درست بودن مشخصات مندرج در سند خودرو دقت کنید و در صورت وجود مغایرت، به نمایندگی اطلاع دهید. در صورت وجود هرگونه اشکال در سند خودرو، از تحویل خودرو خودداری کنید.

  • نمایندگی ممکن است بیمه نامه و سایر اوراق را در زمان تحویل خودرو، به شما تحویل ندهد که در این صورت ایراد قانونی ندارد. این مدارک بعدا از طریق پست و به همان آدرس ثبت نامی، برای شما ارسال می‌شود.

- در زمان تحویل، به وجود زاپاس، جک، آچار چرخ و مثلث خطر در خودروی‌تان دقت کنید. تمامی این موارد از الزامات قانونی برای تمامی خودروهای تحویلی است.

- هزینه‌ای که شما باید پرداخت کنید شامل قیمت پایه، مالیات ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث، خدمات پست و همچنین شماره گذاری است.

- هزینه‌های مربوط به انتخاب بیمه بدنه یا تجهیزات اضافی و آپشن‌هایی که برای شرکت الزامی نیستند، با درخواست شما و با پرداخت هزینه های مربوطه، امکان پذیر است.

- برای دیدن آخرین وضعیت خودرو، مراحل ثبت نام و همچنین فهرست واریزی‌های خود کافی است به سایت saipacorp.com و به قسمت وضعیت خودرو مشتری مراجعه کنید.

- در صورت داشتن اعتراض به فاکتور فروش، باید درخواست خود را به صورت کتبی و در محل نمایندگی اراه کنید. سایپا به اعتراض‌هایی که یکسال از تاریخ فاکتورشان گذشته باشد، رسیدگی نمی‌کند.

- در صورت داشتن هرگونه سوال یا انتقادی می‌توانید به شماره تلفن 096550 تماس بگیرید.

شرایط اختصاصی ثبت نام سایپا

- سود مشارکت و هدیه مشارکت (مطابق قرارداد) به صورت روزشمار و تا موعد تحویل خودرو، به وجوه اولیه شما تعلق می‌گیرد.

  • هنگام تحویل خودرو باید براساس دعوتنامه ارسال شده، مبلغ باقیمانده را پرداخت کنید. در صورت عدم تکمیل وجه، سایپا تعهدی برای محاسبه سود مشارکت ندارد.
  • اگر تکمیل وجه را در موعد مقرر انجام ندهید، زمان جدید تحویل خودرو از سوی سایپا مشخص و به شما اعلام می‌شود. زمان جدید تحویل بر اساس مابقی تعهدات و همچنین میزان تولید شرکت، مشخص می‌شود. 
  • فروشنده موظف است ، خودرو را در زمان تحویل مندرج بر روی برگه درخواست به شرط گذشت مدت حداکثر 30 روز از تکمیل وجه خریدار، تحویل نماید.

- اگر تحویل خودروی‌تان با تاخیر مواجه شد، فروشنده باید وجوه اولیه واریز شما هم سود مشارکت (حداقل سود سپرده نظام بانکی) و هم جریمه تاخیر را پرداخت کند.

  • به وجوه مابه التفاوت شما (تکمیل وجه) فقط جریمه تاخیر و به صورت روزشمار تعلق می‌گیرد.
  • سود مشارکت از زمان واریز وجه (پرفراژ حواله) محاسبه می‌شود.
  • جریمه تاخیر بر اساس تاریخ صدور فاکتور محاسبه می‌شود.
  • فاصله زمانی صدور فاکتور تا نصب پلاک، در محاسبه جریمه تاخیر لحاظ نمی‌شود.
  • در صورت تاخیر در شماره گذاری خودروها، سایپا مسئولیتی در قبال شما ندارد.
  • نحوه محاسبه سود جریمه تاخیر در پیش فروش‌های قطعی یا مشارکتی یا عادی با یکدیگر برابر است.
  • جریمه تاخیر معادل است با حداقل سود سپرده یکساله نظام بانکی به علاوه 12% سالیانه.

- سایپا هیچ مسئولیتی در قبال تاخیر صدور در کارت خودرو، کارت سوخت و شناسنامه مالکیت خودرو ندارد چراکه همه آنها توسط راهنمایی و رانندگی صادر می شود.

  • در پیش فروش اعتباری، در صورت تاخیر در تحویل خودرو، محاسبه جریمه تاخیر فقط براساس پرداخت نقدی شماست.

- برای انصراف از خرید فقط تا زمانی که خودرو به شما تخصیص داده نشده، فرصت دارید.

- درصورت انصراف خریدار ،قراردادفروش ابطال گشته ومبلغ ودیعه به اضافه سود مشارکت انصراف مندرج دراین برگه برای وجوه واریز نقدی به شرط گذشت یکماه از تاریخ ثبت نام بصورت روز شمار محاسبه و حداکثرظرف مدت 20 روز از تاریخ انصراف به خریدار مسترد خواهد شد.
تبصره1: در صورت استفاده خریدار از تسهیلات بانک، تحت هیچگونه شرایطی مجاز به انصراف از خرید خودرو نمی باشد
تبصره 2:ملاک محاسبه سودانصراف تاریخ ثبت انصراف می باشد لذا زمان صرف شده جهت صدور چک یا حواله انصراف مشمول سود انصراف نخواهد بود.

ماده 5 - خریدار می تواند در صورت قابل صلح بودن درخواست تا قبل از زمان صدور فاکتور فروش منافع حاصل از این ثبت نام را به غیر واگذار نماید که این امر منوط به امضاء و اثرانگشت برگه صلحنامه خواهد بود.

ماده 6 - با توجه به سیاست های کلان پیش بینی شده به جهت تنظیم بازار و ایجاد تعادل و عدم استفاده مضاعف از خرید خودرو برای تجارت ، مشتری اقرار و تعهد می نماید که در 18 ماه گذشته هیچ یک از محصولات گروه سایپا را خریداری ننموده و اطلاعات وارد شده از جمله شماره ملی و مشخصات سجلی مغایرت نداشته و در صورت احراز این موارد شرکت راسا حق خواهد داشت نسبت به ابطال جریان خرید خودرو و عودت وجه به حساب مشتری مطابق قوانین استرداد وجه شرکت اقدام خواهد نمود.

ماده 7 - چنانچه انجام تعهدات عرضه کننده و اجرای قرارداد به دلیل حوادث غیر مترقبه داخلی و یا خارجی که خارج از اختیارات عرضه کننده می باشد در موعد مقرر ناممکن و یا غیر مقدور باشد، این تعهدات به حالت تعلیق در می آید.

ماده 8 - مشتری با علم و اطلاع نسبت به شرایط و بندهای فوق الذکر اقدام به خرید خودرو نموده و در صورت تحقق موارد یاد شده حق هرگونه اعتراض و ادعای حقوقی و کیفری را در تمامی مراجع ذیصالح قضایی از جمله محاکم دادگستری ، سازمان تعزیرات حکومتی و ... از خود سلب و ساقط می نماید.

ماده 9 - در روش فروش اینترنتی در صورت عدم واریز وجه بحساب شرکت خودرو ساز و یا عدم تکمیل فرآیند فروش به هر دلیلی از جمله ((مشکالت اینترنتی ، برگشت وجه توسط بانک بحساب مشتری و ...)) قرارداد با مشتری منعقد نمی گردد و شرکت خودروساز مسئولیتی در قبال این موضوع نخواهد داشت.

ماده 10- در روش پیش فروش اینترنتی به هیچ عنوان امکان تغییر روش فروش و یا تغییر نوع و مدل خودرو وجود ندارد.

ماده 11- پس از ثبت نام اینترنتی امکان تغییر نمایندگی و یا تحویل خودرو به سایر نمایندگان وجود ندارد


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها