کد خبر : 10266

حواشی ناتمام قیمت گذاری سیتروئن C3

حواشی ناتمام قیمت گذاری سیتروئن C3

سرانجام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت سیتروئن C3 را اعلام کرد. این خودرو در حدود 202 میلیون قیمت نهایی داشته و با توجه به مبلغ پیش پرداخت 60 میلیون تومانی مشتری و سود مشارکت، تاخیر در اعلام و تخفیف مبلغ نهایی قابل پرداخت توسط مشتری در حدود 104 میلیون تومان است.

به گزارش خودروتک، خودروی سیتروئن C3 از آن دسته خودروهایی بود که از زمان عرضه حواشی فراوانی را با خود به همراه داشت. هرچند سایپا با کمک تبلیغاتی گسترده موفق به پیش فروش بیش از 2 هزار دستگاه از این خودرو شد اما بسیاری از متقاضیان این خودرو نسبت به قیمت جدید آن اعتراض داشته و قیمت سیتروئن C3 از جمله چالش های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بود که همواره حواشی زیادی را با خود به همراه داشت.

لازم به ذکر است که سایپا پیش از این قیمت سیتروئن C3 را 220 میلیون تومان اعلام کرده بود و تعدادی از خریداران این خودرو نیز با توجه به این رقم اقدام تکمیل وجه کرده اند. سایپا هنوز مشخص نکرده  که قصد دارد چگونه اختلاف این رقم با قیمت اعلامی جدید (201 میلیون تومان) را به خریداران برگرداند. حتی هنوز در مورد برگردانده شدن این مبلغ نیز صحبتی به میان نیامده است.

قیمت سیتروئن C3

پیشرانه به کار رفته در سیتروئن C3 به واسطه حضور یافتن در محصولاتی نظیر DS6، پژو 2008 و پژو 508، حالا دیگر در حکم غریبه‌ای آشنا برای ما ایرانی‌ها به نظر می‌رسد.

این پیشرانه از نوع چهار سیلندر خطی توربو شارژ است که دارای حجمی برابر با 1.6 لیتر بوده و قوای خروجی آن برابر 163 اسب بخار است . ماکزیمم گشتاور تولید شده توسط این پیشرانه برابر 243 نیوتن متر است که در بازه 1400 تا 4000rpm توانایی خود را به رخ خواهد کشید. همچنین حداکثر توان خروجی آن در دور موتور 6000rpm پدیدار خواهد شد.

وظیفه انتقال چنین نیرویی بر عهده گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن گماشته شده که تحت عنوان EAT6 شناخته می‌شود. حجم باک سوخت این سیتروئن C3 معادل 45 لیتر است و میزان مصرف سوخت خودرو به صورت ترکیبی در حدود 6.7 لیتر بر صد کیلومتر عنوان شده است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای، ABS/ EBD/ ESP/ ASR/ EBA ، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، سیستم ورود بدون کلید، سیستم روشن/خاموش بدون کلید، تهویه مطبوع خودکار، آینه های جانبی با تنظیم برقی، نمایشگر لمسی 7 اینچی چند رسانه‌ای، سیستم اتصال به تلفن هوشمند، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، کامپیوتر سفری، اتصال بلوتوث و... اشاره کرد.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها