کد خبر : 1013

رمز گشایی از لیست سیاه 5 هزار میلیاردی واردکنندگان خودروهای لوکس

رمز گشایی از لیست سیاه 5 هزار میلیاردی واردکنندگان خودروهای لوکس

محمد شریعتمداری با حضور در یک برنامه تلویزیونی اسامی بیش از 100 شرکت و شخصیت حقیقی که در زمان ممنوعیت واردات خودرو با نفوذ در وزارت صنعت اقدام به ثبت سفارشات خود و واردات آنها کرده بودند را منتشر کرد.

به گزارش جماران، این شرکت ها و افراد با نفوذ خود در سازمان توسعه تجارت که محسنی اژه ای از بازداشت مدیرکل و معاون آن خبر داد، مبالغ زیادی ارز از کشور خارج و نبض بازار خودروهای خارجی و لوکس در سال گذشته را به دست گرفتند.

از میان تعداد خودروهای که غیر قانونی ثبت سفارش شده اند، 2662 دستگاه انواع خودروی هیوندای، 487 دستگاه انواع خودروی بی ام و، 163 دستگاه انواع خودروی کیاموتور، 24 دستگاه انواع خودروی لوکس کمپانی نیسان، 2648 دستگاه انواع خودروی تویوتا، 48 دستگاه پورشه، 113 دستگاه ولوو سی 90، 106 دستگاه مرسدس بنز و 46 دستگاه انواع خودروی کمپانی رنو وارد کشور شده اند.

محاسبه حجم تخلفات صورت گرفته پیچیدگی های خاص خود را دارد اما برآوردهای تقریبی از رقمی مابین 5 تا 6 هزار میلیارد تومان حکایت دارد.

رمزگشایی از لیست سیاه

بنابرگفته ی وزیر این لیست مشتمل بر 100 شرکت و شخص متخلف است اما بررسی های جماران، نشان می دهد که اسامی شرکت های متعدد در واقع فریبی بیش نیست و گردانندگان این شرکت ها تعداد معدودی هستند با اسامی مختلف!

نمایندگی ها و متقاضیان!

در لیست منتشر شده از سوی محمد شریعتمداری دو ستون وجود دارد؛ یکی نمایندگی و دیگری متقاضی، پیگیری های خبرنگار جماران از مسولین وزارت صنعت و معدن مشخص نکرد  که در هر ثبت سفارش خودرو هم نمایندگی متخلف شناخته می شود و هم متقاضی یا خیر ! وزیر صمت نیز در برنامه تلویزیونی که حضور یافت از وجود همکاری بین نمایندگی و متقاضی نام نبرد.  البته در برخی موارد نام متقاضی و نام نمایندگی در ثبت سفارشات صورت گرفته یکسان است.

 

نام شرکت

تعداد خودروهای وارداتی

پرشیا خودرو

373

کرمان موتور

265

پاکرو سبز قشم

601

اطلس خودرو

218

آسان موتور

2058

معین موتور

48

جهان نوین اریا

54

ایرتویا

2072

افرا موتور

130

تجارت نگین خودرو

3

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها