کد خبر : 9578

هیولای 288 هزار دلاری فقط مخصوص آفرود

هیولای 288 هزار دلاری فقط مخصوص آفرود

حدود یک سال پیش اخبار و تصاویری درباره شاسی بلندی غول‌پیکر ساخت شرکت Scuderia Cameron Glickenhaus منتشر شد که پیشرانه‌اش در میانه خودرو جای خوش کرده بود. این شرکت آمریکایی که به کار ساخت خودروهای خاص مشغول است، توسط James Glickenhaus تاسیس شده؛ شخصی که به‌غیر از فعالیت‌های اقتصادی و تهیه فیلم، به‌دلیل مجموعه خودروهایی که دارد، مشهور است.

به گزارش خودروتک، اگر با قیمت 287،500 دلاری این خودرو کنار آمده‌اید، باید بدانید که با پرداخت 166 هزار دلار بیشتر، می‌توانید نسخه نظامی‌اش را هم سفارش دهید.

اما اکنون و پس از مدتها بی‌خبری، در روزهای اخیر عکس‌های جدیدی توسط مالک این شرکت - یعنی James Glickenhaus - منتشر شده که به نظر می‌رسد نمونه نهایی شده این خودرو را به علاقمندان معرفی می‌کند. 

در پستی که در صفحه شخصی James Glickenhaus در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، هرچند این خودروی 4در به‌عنوان مدل 2021 معرفی شده اما از سال آینده عرضه آن شروع می‌شود. همچنین قرار است یک مدل 2در نیز ساخته شود که در سال 2019 و تنها به تعداد 5 دستگاه به‌دست مشتریان می‌رسد و جالب‌تر اینکه همگی آن‌ها از قبل، به فروش رفته‌اند.

از میان آنها یک دستگاه مجوز تردد در خیابان‌ها را دریافت کرده اما تعدادی از مدل‌های 2020 این خودرو به همراه slots مسابقات Baja 1000 و با حمایت SGC عرضه خواهند شد. 

بد نیست بدانید مسابقات Baja 1000 مسابقه اتومبیلرانی در مسیر آفرود است که از سال 1967 تاکنون در مکزیک برگزار شده و نام خود را نیز از ایالت محل برگزاری‌اش، گرفته است. این مسابقه را می‌توان یکی از معتبرترین رقابت‌های آفرود در جهان دانست که شرکت کنندگان زیادی را از کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی ژاپن، عربستان سعودی و استرالیا به سوی کشور میزبان این مسابقه یعنی مکزیک ،روانه می‌سازد. 

در مسابقات Baja 1000 امکان حضور انواع مختلف خودروها از قبیل سواری، وانت، موتورسیکلت و ATV وجود دارد. شرایط و قوانین رقابت در طول سالهای طولانی ثابت باقیمانده و معمولا رقابت به صورت مسیر مشخص شده میان Ensenada تا La Paz (به طول 1440 کیلومتر) و یا به شکل مسیری چرخشی با شروع و پایان در Ensenada (بین 960 تا 1360 کیلومتر) برگزار می‌شود.

اما به اصل مطلب برگردیم؛ تنها 17 دستگاه از این خودرو هنوز قابل سفارش است که برای خریداری آنها باید به نمایندگان فروش این شرکت در نیویورک یا فلوریدا مراجعه کنید. البته گفته شده که در آینده، تعداد بیشتری از نمایندگان این شرکت معرفی خواهند شد.

اگر با قیمت 287،500 دلاری این خودرو کنار آمده‌اید، بدنیست بدانید با پرداخت 166،750 دلار اضافه، می‌توانید نمونه‌ای سفارش دهید که در سطح 6 مقاومت در برابر حملات نظامی قرار دارد و می‌تواند چهره جدی‌تری از این خودروی غول پیکر را به معرض نمایش بگذارد.

مورد جالب دیگری که توسط مالک شرکت و در شبکه اجتماعی درباره این خودرو بیان شده، نحوه چیدمان صندلی هاست، به نحوی که در مدل 4در سرنشینان جلو با فاصله نزدیک نسبت به هم قرار می‌گیرند اما فاصله سرنشینان پشتی بیشتر است. به لطف چنین کاری، سرنشینان عقب قادر خواهند بود مسیر جلو را بهتر مشاهده کنند که بنا به اعلام شرکت سازنده این خودرو، این امر می تواند به کاهش احتمال بدحالی ناشی از تکان‌های خودرو منجر شود.

تصاویر منتشر شده از این خودروی شاسی بلند، کاربردی بودن و قابلیت‌های آن را نشان می‌دهد اما برای مشاهده خودروی تولید شده باید هنوز منتظر بمانیم چراکه بنابر اعلام شرکت سازنده در ماه می 2019 نمونه‌ای از آن برای معرفی به رسانه‌ها آماده خواهد شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها