کد خبر : 8986

فولکس واگن گلف TCR از پیست به خیابان آمد

فولکس واگن گلف TCR از پیست به خیابان آمد

با شروع ماه جدید میلادی، مشتریان اهل کشورهای اروپایی قادر هستند برای سفارش گلف GTI TCR اقدام کنند.

به گزارش خودروتک، گلف GTI TCR برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت تنها به 5.6 ثانیه زمان نیاز دارد.

این خودرو که به عنوان نسخه‌ای قابل تردد در خیابان از مدل مسابقه‌ای تورینگ شناخته می‌شود را می‌توان قوی‌ترین نمونه از این هاچ‌بک دیفرانسیل جلو و دوست‌داشتنی دانست. البته پیش از این مدل نیرومندتری از گلف با نام GTI Clubsport S نیز در تعداد محدود عرضه شده که 306 اسب‌بخار قدرت داشته اما اکنون دیگر قابل خرید نیست.

گلف GTI TCR با پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربو ارائه می‌شود که در دورشمار 5400 الی 6400 دور در دقیقه، 286 اسب‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نکته قابل توجه درباره پیشرانه گلف GTI TCR این است که حداکثر گشتاور را در بازه 1950 تا 5300 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار خواهد داد.

سریع‌ترین نسخه قابل خریداری از گلف دیفرانسیل جلو

پیشرانه این خودرو با جعبه‌دنده هفت سرعته خودکار از نوع دوکلاچه DSG هماهنگ شده و قدرت خود را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. به نظر می‌رسد از ترکیب این اجزا در کنار یکدیگر نتیجه خوبی حاصل شده چراکه اکنون نسخه تقویت‌ شده گلف برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت تنها به 5.6 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز در حالت استاندارد برابر با 250 کیلومتر برساعت است که بنابر انتخاب مشتری امکان حذف این محدودیت وجود دارد که در آن صورت امکان تجربه سرعت 260 کیلومتر برساعت نیز برای راننده گلف GTI TCR فراهم خواهد بود.

در میان تمام نسخه‌های گوناگون تولید شده از گلف تنها مدل گلف R است که به لطف استفاده از پکیج اسپرت و جعبه‌دنده هفت سرعته DSG با شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت 4.6 ثانیه و حداکثر سرعت 267 کیلومتر برساعت، عملکرد سریع‌تری نسبت به گلف GTI TCR ارائه می کند.

جزئیات داخلی و خارجی تاثیر گرفته از خودروهای مسابقه‌ای

به لطف نصب سپرهای جلو و عقب اختصاصی، ورودی هوای سپر جلو و دیفیوزر عقب، اسپویلر سقفی و سامانه اگزوز ساخته شده از فولاد ضدزنگ روی بدنه مدل گلف GTI TCR، تمییز دادن این مدل از سایر نسخه‌های گلف کار آسانی خواهد بود.

از سایر ویژگی‌های ظاهری خاص این مدل می‌توان به رینگ‌های 18 اینچی Belvedere یا 19 اینچی Reifnitz وPretoria، چراغ‌های جلو و عقب با زمینه تیره و امکان سفارش بدنه به صورت دو رنگ (با سقف و آیینه‌های جانبی مشکی) و یا با پوشش نوع خاصی از رنگ خاکستری اشاره کرد. امکان سفارش طرح گرافیکی برای پوشش بخش جانبی بدنه خودرو نیز فراهم است.

در فضای کابین گلف GTI TCR برای پوشش صندلی‌های اسپرت از پارچه میکروفایبر و برای دوخت صندلی‌ها و فرمان از دوخت قرمز رنگ استفاده شده است.

تجهیزات استاندارد گلف GTI TCR بسیار کامل است. از مهمترین موارد می‌توان به چراغ‌های LED خودکار، صفحه نمایشگر اطلاعات خودرو، نورپردازی داخلی، سنسور باران، سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه صفحه نمایش 8اینچی، سامانه تهویه دو منطقه‌ای، فرمان چندحالته و سیستم پایش مسیر پیش رو به همراه ترمز اضطراری و تشخیص عابرپیاده اشاره کرد.

برای کنترل نیروی فراوان پیشرانه خودرو، گلف GTI TCR به سیستم ترمز قدرتمندی نیز مجهز شده که شامل دیسک‌های سوراخ‌دار جلو و کالیپرهای قرمز ترمز خواهد بود که به همراه قفل دیفرانسیل جلو و دو رادیاتور آبی اضافه برای افزایش ظرفیت خنک‌کنندگی عرضه می‌شود.

اما ویژگی مهم ارائه شده در این خودرو را می‌توان سیستم DCC یا همان کنترل فعال شاسی دانست که امکان کاهش ارتفاع تا 5 میلی‌متر نسبت به نمونه استاندارد گلف GTI را فراهم کرده است. قیمت پایه این خودرو از حدود 44,300 دلار در بازار آلمان شروع می‌شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها