کد خبر : 8775

اولین هاچ بک برقی دنیا در راه است

اولین هاچ بک برقی دنیا در راه است

پیش از این می‌دانستیم که کمپانی مینی مشغول ساخت یک هاچ بک تمام برقی می‌باشد. طبق اطلاعاتی که از چندین منبع مختلف به دست ما رسیده این خودرو بر اساس مدل کانسپت مینی Electric که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد ساخته شده و ورژن تولیدی آن علاوه بر برخورداری از بسیاری از نشانه‌های طراحی این کانسپت، شباهت زیادی نیز به یک مینی کوپر خواهد داشت.

به گزارش خودروتک، این خودرو کوپر S E نام گذاری خواهد شد که حرف S از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. چرا که این خودرو همزمان با این که یک خودرو برقی خواهد بود یک هات هاچ بک نیز محسوب می‌شود که آن را به اولین هات هچ تمام برقی در جهان تبدیل خواهد کرد. کمپانی مینی این خودرو را به عنوان بخشی از جشن شصتمین سالگرد تاسیس خود عرضه خواهد کرد و برای این که این خودرو از توانایی‌های پرفورمنسی لازم برخوردار شود، این کمپانی از برند مادر خود یعنی BMW انتظار کمک دارد.

این در حالیست که در کمال تعجب کمپانی BMW نیز از مکانیزم تولید و انتقال قدرت ایده آلی برای این خودرو برخوردار است: موتور برقی ۱۸۱ اسب بخاری مدل i3 S. موتور ۲٫۰ لیتری توربو به کار رفته در مدل کنونی یعنی کوپر S قادر به تولید ۱۸۹ اسب بخار قدرت می‌باشد و در نتیجه خروجی‌‌ این دو موتور تقریباً مشابه هم خواهد بود. کمپانی مینی برای کمک به صرفه جویی در هزینه‌ها موفق به اصلاح پلتفرم هاچ بک سه دَر کنونی به نام UKL1 برای ایفای نقش در یک خودرو برقی شده اما با این حال این پلتفرم در اصل برای این منظور طراحی نشده است. توسعه‌ی پلتفرمی جدید از صفر و تنها برای یک مدل به لحاظ مالی منطقی به نظر نمی‌رسید و طبق اطلاعاتی که در دست داریم پلتفرم مدل i3 نیز بنا به چندین دلیل مهندسی کارساز نمی‌باشد. کمپانی مینی آگاه است که وجود باطری در مدل کوپر S E باعث سنگین شدن آن خواهد شد اما این وزن اضافه شده به وسیله‌ی گشتاور آنی و نبود تجهیزات خودرو‌های بنزین سوز متعادل می‌گردد. این بدان معناست که می‌توان انتظار زمان‌های شتاب گیری مشابه آنچه در کوپر S شاهد هستیم را داشت. علاوه بر این مجموعه‌ی باطری لیتیوم آیون بکار رفته در این خودرو که مستقیماً از مدل i3 گرفته شده نیز شعاع رانندگی تا سقف ۲۰۰ مایل را برای این خودرو به ارمغان خواهد آورد.

گذشته از این، مدل کوپر S E را می‌توان خودرویی قلمداد کرد که با هدف راضی نگه داشتن سنت گرایان برند مینی و نه طرفداران محیط زیست ساخته می‌شود. زمانیکه خودرو‌های برقی به خوبی تنظیم و مهندسی شده باشند قادر خواهند بود تا واکنش‌های سریع‌تری در زمینه‌ی شتاب و کنترل بیشتر بر روی هر چرخ را برای رانندگان تشنه‌ی پرفورمنس به ارمغان بیاورند. با در نظر داشتن ریشه‌های سنت گرای برند مینی در زمینه‌ی رانندگی، خودرو‌های برقی می‌توانند گزینه‌ای ایده آل برای این کمپانی به شمار بروند. همچنین می‌توانید انتظار رونمایی از مدل هات هچ مینی کوپر S E را در نیمه‌ی دوم سال جاری و به احتمال زیاد در نمایشگاه خودرو فرانکفورت که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، داشته باشید.


منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها