کد خبر : 8722

جزئیات بیشتر از شاسی بلند جدید جیلی

جزئیات بیشتر از شاسی بلند جدید جیلی

شرکت جیلی به تازگی تصاویر بدون پوشش و رسمی از نخستین شاسی بلند کوپه ساخت خود را منتشر کرد؛ خودرویی که فعلاً با کد FY11 شناخته می‌شود.

به گزارش خودروتک، نکته مهمی که درباره FY11 وجود دارد را می‌توان استفاده این خودرو از پلتفرمی با ساختار ماژولار (CMA) دانست که به صورت مشترک با همکاری شرکت ولوو در سوئد طراحی شده است.

پس از انتشار تصاویر بدون پوشش از این خودرو در هفته گذشته، به نظر می‌رسید که دیگر دلیلی برای پنهان کردن چهره این خودرو از سوی شرکت سازنده وجود نداشته باشد، بنابراین جیلی تصمیم گرفت علاقمندان را در جریان جزئیات ظاهری این شاسی بلند قرار دهد.

هرچند کمی دیر شده و بسیاری افراد پیش از این با چهره خودروی FY11 آشنا شده‌اند اما به هرحال تماشای این تصاویر رسمی نیز نمی‌تواند خالی از لطف باشد. شکل کلی FY11 به عنوان یک شاسی بلند کوپه تاحد زیادی تحت تاثیر اولین عضو این رده خودرویی یعنی ب ام و X4 قرار دارد و آن‌چنان خلاقانه نیست، اما اگر زیبایی کلی طراحی این خودرو را نادیده بگیریم مطمئنا بی‌انصافی کرده‌ایم.

مدل FY11 سومین محصول کاملاً جدید شرکت جیلی است که در طول سال جاری به بازار خواهد آمد. اولین عضو این گروه سه تایی خودروی سدان تمام برقی این شرکت است که اوایل همین ماه به همراه مدل جدید MPV ساخت جیلی معرفی شد.

نکته مهمی که درباره FY11 وجود دارد را می‌توان استفاده این خودرو به عنوان اولین محصول جیلی از پلتفرمی با ساختار مدولار (CMA) دانست که به صورت مشترک با همکاری شرکت ولوو در سوئد طراحی شده است. بنابر اظهارنظر مسئولان شرکت جیلی، استفاده از این پلتفرم به آفرینش محصولی منجر شده که در بخش‌های فنی و ظاهری واجد ویژگی‌های یک خودروی اسپرت خواهد بود.

این شرکت اعلام کرده که انعطاف‌پذیری و قابلیت استفاده پلتفرم CMA در خودروهایی با ابعاد متفاوت، به طراحان اجازه داده ارتفاع سیستم تعلیق خودرو را به منظور دستیابی به کیفیت سواری بهتر و بهبود توانایی‌های حرکتی، کاهش دهند. پیش‌بینی می‌شود قلب تپنده مدل FY11 پیشرانه‌ا بنزینی 2 لیتری و مجهز توربوشارژر باشد که قدرتی برابر با 235 اسب‌بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر خواهد داشت. این خودرو به دو صورت تک دیفرانسیل یا چهارچرخ محرک قابل سفارش خواهد بود.

انتظار می‌رود در آینده نزدیک جزئیات بیشتری درباره امکانات داخلی و تجهیزات اولین شاسی بلند کوپه شرکت جیلی از سوی این شرکت اعلام شود.

منبع: باما
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها