کد خبر : 8128

لکسوس RC F اولین رقیب تویوتا سوپرا

لکسوس RC F اولین رقیب تویوتا سوپرا

همزمان با نمایشگاه دیترویت 2019، لکسوس از دو محصول جدید رونمایی کرد. این در حالی است که همه نگاه‌ها به سمت نسل جدید تویوتا سوپرا معطوف شده بود. کوپه‌های جدید این شرکت لکسوس RC F‌ مدل 2020 و یک نمونه تمام مسابقه‌ای مخصوص پیست روی همین مدل است.

به گزارش خودروتک، تغییرات در نسخه 2020 لکسوس RC F تاکیدی است بر مشخصه‌های مسابقه‌ای این کوپه ژاپنی.

نمونه جدید نسبت به RC F قبلی،‌ تغییرات ملموسی را به‌ ویژه در فرم چراغ‌ها، نوار جدید LED، چراغ نور روز، جلوپنجره جسورانه، سپر عقب جدید و هم‌چنین چراغ عقب‌های تازه طراحی‌شده، تجربه کرده است. البته غیر از تغییرات ظاهری، RC F نسخه 2020 دستکاری‌های مهندسی را نیز به نمایش گذاشته است.

لکسوس می‌گوید یک بار دیگر سیستم تعلیق این خودرو را بهینه‌سازی کرده است. هم‌چنین ژاپنی‌ها تغییرات گسترده‌ای را نیز در سیستم فرمان‌پذیری به لطف تعبیه بوشن‌های مستحکم، ارائه کرده‌اند. لکسوس فوق با دسته موتورهای مقام‌تری نسبت به ویرایش قبلی وارد بازی شده است. به اضافه این‌که برای کاهش هرچه بیشتر وزن از هالو شفت‌های (نوع خاصی از اتصالات غیر موازی) توخالی، کمپرسور تهویه مطبوع کوچک‌تر و قالب‌های سبک وزن آلومینیومی برای سیستم تعلیق استفاده شده است.

این‌ها همه نشانه‌های ماهیت جدید لکسوس RC F جدید است که حکایت از قابلیت‌های سنگین مسابقه‌ای‌اش دارد. به لطف تغییر در مسیر ورودی هوا و افزایش واکنش در دور موتورهای پایین‌تر، حالا پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی این خودرو با افزایش 5 اسب‌بخاری و 8 نیوتن‌متری گشتاور به خروجی نهایی 472 اسب‌بخار قدرت و 536 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است.

پیشرانه فوق به یک جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک متصل است که ضرایب دنده آن به سطح بالاتری ارتقا پیدا کرده‌اند. سیستم تمام الکترونیکی لانچ کنترل و تایرهای سفارشی میشلین مدل پایلوت اسپرت 4S را نیز به لیست بهینه‌سازی‌های لکسوس فوق اضافه کنید.

اما این تمام ماجرا نبود. در کنار RC F‌ مدل 2020،‌ لکسوس یک نمونه تمام مسابقه‌ای مخصوص پیست موسوم به Track Edition را نیز معرفی کرد. محصولی که پیش‌بینی می‌شود به‌زودی در فصل جدید رقابت‌های IMSA و سوپر جی‌تی شرکت کند.

این خودرو عرضه محدود، با اجزای جدیدی از جنس فیبرکربن مانند اسپلیتر (جداکننده هوا) در جلو، بال عقب ثابتی که می‌تواند 26.3 کیلوگرم نیروی پایین‌برنده ایجاد کند، حتی سقف، کاپوت، سپرها و فضای بخش پشتی صندلی‌های عقب کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده است. استفاده از اگزوزهای پرطنین تیتانیومی در کنار آلیاژهای جدید سیستم اگزوز باعث کاهش وزن 80 کیلوگرمی این محصول نسبت به ویرایش قبلی آن شده است. البته ترمزهای سرامیک کربنی از برند برمبو را نیز نباید فراموش کنیم. لکسوس RC F ترک ادیشن اگرچه با همان پیشرانه مدل استاندارد تولید شده ولی شتاب صفر تا صد آن فقط 3.96 ثانیه ثبت شده است.

مشتریان این خودرو می‌توانند برای اولین‌بار چند رنگ کاملاً جدید مانند سفید بی‌کران و خاکستری آسمانی را سفارش دهند. هم‌چنین این خودرو با رینگ زیبای 19 اینچی BBS، صندلی‌های چرم آلکانتارای قرمز و تریم کربن روی داشبورد و در‌ها، قابل خریداری است. گفته می‌شود لکسوس قصد دارد تولید هر دو مدل RC F استاندارد و مخصوص پیست را از سه ماهه دوم سال جدید میلادی آغاز کند. هنوز درباره قیمت این مدل‌ها اطلاعاتی منتشر نشده است.

RC چگونه متولد شد؟

لکسوس RC (مخفف Radical Coupe به معنی کوپه بنیادین) به‌عنوان یک 2 در 4 نفره سایز بزرگ از سوی لکسوس در سال 2014 معرفی شد. در واقع این خودرو ویرایش کوپه IS‌ است. همان سدان دوست‌داشتنی لکسوس که همواره خود را رقیب ب ‌ام ‌و سری 3 معرفی کرده است. گفته می‌شود RC مدل نهایی است که لکسوس آن را از روی کانسپت‌های قبلی خود یعنی LF-LC و LF-CC الهام گرفته بود. در واقع ایده‌های اولیه این خودرو سال 2010 مطرح شد و سال 2012 با رونمایی از دو کانسپت فوق به مرحله اجرا درآمد و در نهایت یک سال بعد در نمایشگاه توکیو 2013 رونمایی شد و در 2014 لباس واقعیت به خود پوشید و به بازار آمد.

لکسوس فوق یکی از معدود مدل‌های اسپرتی که منحصراً در خط تولید تاهارا آیچی تویوتا (مالک برند لکسوس) مونتاژ می‌شود؛ اما نقطه عطف زندگی این خودرو رونمایی از ویرایش F آن در سال 2014 بود. در واقع RC F‌ مبارز جسور لکسوس برای رقابت با هیولاهای آلمانی بوده است. مدل اولیه لکسوس فوق با یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی می‌تواند 467 اسب‌بخار قدرت در دور موتور عالی 7100 rpm و 527 نیوتن‌متر گشتاور را در دور موتور 4800 rpm فراهم کند. RC F سابقه حضور در رقابت‌های سوپر جی‌تی کلاس GT500 را نیز در کارنامه دارد. این خودرو آمد تا پس از هفت سال حضور پیاپی لکسوس SC430 به‌عنوان عضو جدید تیم لکسوس نفش‌آفرینی کند. شرکت با این خودرو توانست سال 2016 دو پیروزی به دست بیاورد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها