کد خبر : 8118

این هم فورد موستانگ شلبی GT500 جدید

این هم فورد موستانگ شلبی GT500 جدید

پس از سال‌ها انتظار، قدرتمندترین نسخه از فورد موستانگ با تیونینگ شلبی و کد GT500 در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ معرفی شد. این خودرو برای رقابت با کامارو ZL1 و چلنجر SRT هل‌کت آماده می‌شود.

به گزارش خودروتک، فورد موستانگ از ۱۹۶۵ در خط تولید محبوب‌ترین برند خودروسازی امریکا قرار دارد. این خودرو با فروش بسیار خوب، ناجی تجاری فورد در سال‌های ابتدایی تولید بود و تا امروز، در ۶ نسل عرضه شده است. از سال ۲۰۱۵ که جدیدترین مدل موستانگ رونمایی شد؛ طرفداران خودروهای عضلانی به انتظار معرفی نسخه‌ی شلبی GT500 بودند و حالا پس از ۴ سال، این رویا رنگ واقعیت گرفته است. ساعاتی قبل در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹، قدرتمندترین نسخه‌ی استاندارد ساخته‌شده از فورد موستانگ در تاریخ، رونمایی شد.

Ford Mustang Shelby GT500

سریعترین موستانگ جاده‌ای با تولید نامحدود، از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری مجهز به سوپرشارژ استفاده می‌کند. بنابر اعلام شرکت سازنده، شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰، بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد و در زمانی حدود ۳ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. گشتاور دقیق این خودرو، هنوز اعلام نشده است اما فورد ادعا می‌کند شلبی GT500 در زمانی کمتر از ۱۱ ثانیه، مسافت ۴۰۰ متر را طی خواهد کرد. دیگر آمار فنی خودرو، شامل وزن خالص، نهایت سرعت و مصرف سوخت هم در آینده اعلام خواهند شد.

Ford Mustang Shelby GT500

این مدل، مجهز به گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته DCT با قابلیت تعویض دستی و سیستم دبل کلاچ است. بنابر ادعای مهندسان شلبی، سرعت تعویض دنده برای نسل جدید GT500 حدود ۱۰۰ میلی‌ثانیه خواهد بود تا در کلاس خود، بهترین عملکرد را داشته باشد. خریدار قوی‌ترین موستانگ دنیا، می‌تواند رینگ‌های آلیاژ کربن ۲۰ اینچ با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ سفارش دهد که ۳۰۵ میلی‌متر پهنا دارند. کالیپرهای ترمز ساخت برمبو هم، ۴۲۰ میلی‌متر طول دارند و مجهز به ۶ پیستون هستند تا در مقایسه با شلبی GT350، حدود ۲۰ درصد بزرگ‌تر باشند.

Ford Mustang Shelby GT500

از نظر امکانات داخلی هم، جدیدترین محصول شلبی راضی‌کننده است. نمایشگر لمسی ۸ اینچ در وسط داشبورد قرار دارد و همراه با سیستم صوتی قدرتمند از برند بنگ اند الافسن (B&O) عرضه می‌شود. پشت فرمان هم، پنل تمام دیجیتال ۱۲ اینچ وجود دارد که به سلیقه‌ی راننده، اطلاعات مختلف ارائه می‌کند.

با توجه به توانایی‌های پیشرانه، فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰، پایین‌تر از دوج چلنجر SRT هل‌کت و بالاتر از شورولت کامارو ZL1 قرار می‌گیرد. باید توجه داشت که نسخه‌های قدرتمندتری از چلنجر، مثل ردآی (Redeye) با پیشرانه‌ی ۷۹۷ اسب بخار تولید می‌شوند و مسلما شلبی GT500، سریع‌تر از قدرتمندترین خودروی عضلانی دوج نخواهد بود.

Ford Mustang Shelby GT500

بنابر تصمیم مدیران فورد در بهار امسال، این برند به تولید خودروهای سواری (شاسی کوتاه و استاندارد) در امریکا ادامه نخواهد داد تا تمرکز بیشتری بر عرضه‌ی کراس‌اورها و شاسی‌بلندها داشته باشد. تنها استثناء در این تصمیم بزرگ، فورد موستانگ است و حتی هاچبک محبوب فوکوس به دلیل مونتاژ در چین و تعرفه‌های ترامپ، به بازار امریکا نخواهد رسید.

Ford Mustang Shelby GT500

قیمت نهایی فورد موستانگ شلبی GT500 اعلام نشده است؛ اما تحویل این خودرو از پاییز سال آینده شروع خواهد شد. با توجه به آستانه قیمت ۶۰ هزار دلار برای مدل پایه از دوج چلنجر SRT هل‌کت و ۶۵هزار دلار برای شورولت کامارو ZL1، می‌توان مطمئن بود شلبی GT500 استاندارد هم، کمتر از ۷۰ هزار دلار فروخته شود.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها